abzeichen kopieën

Vitrinekasten, etalagepoppen, WO1, NVA/DDR, en andere zaken die niet passen bij WOII
w200
Lid

abzeichen kopieën

Berichtdoor w200 » 22 nov 2017, 20:31

Hierbij mogen deze weg, gaat om mooie kopieën.

1: Zilveren duitse kruis.
2: Ridderkruis.
3: Ridderkruis met zwaarden en eikenloof.
Prijs: €110,- per stuk.
Goed bod via P.B. word altijd overwogen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

w200
Lid

Re: abzeichen kopieën

Berichtdoor w200 » 07 dec 2017, 20:04

€95,-

Erik
Moderator
Moderator

Berichtdoor Erik » 07 dec 2017, 21:10

Mag ik een pijnlijke discussie starten?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."

w200
Lid

Berichtdoor w200 » 09 dec 2017, 12:20

Zijn ze het niet waard Erik? Ik verkoop deze voor iemand anders en die zij dat ze het ongeveer waard moeten zijn.

Erik
Moderator
Moderator

Berichtdoor Erik » 10 dec 2017, 17:21

Ik weet niet of ze het waard zijn. Dit zijn kopieen.
-- in de reenactment worden ze niet gebruikt.
-- musea schaffen ze niet aan via dit medium.
-- met bovenstaande vervalt de grond voor 'zakelijke berichtgeving' waardoor deze artikelen rechtstreeks vallen onder de werking van artikel 137e van het burgerwetboek. Iets anders gezegd: deze artikelen mogen niet bestaan in Nederland en er mag niet in gehandeld worden. In de regels van deze marktplaats staat dat illegale producten niet aangeboden mogen worden.

earlymb
Lid
Contacteer:

Berichtdoor earlymb » 10 dec 2017, 17:34

Je vergeet een andere grond, namelijk verzamelaars. Niet iedereen kan een origineel spiegelei of ridderkruis betalen, dus voor repro insignes kan er zeker een legitieme markt zijn.

Vindt je het zelf nou ook niet een beetje ver gaan om in deze context meteen art. 137 erbij te pakken?

Erik
Moderator
Moderator

Berichtdoor Erik » 10 dec 2017, 17:44

earlymb schreef:Vindt je het zelf nou ook niet een beetje ver gaan om in deze context meteen art. 137 erbij te pakken?

Nee, want dit artikel wordt er gewoon bijgehaald in dit geval. Er zijn ook mensen die graag scherpe patronen willen verzamelen. Ook daar vindt de wetgever iets van.
Dit soort replica's verzamelen is niet aan de orde. Ze aanbieden is gewoon niet toegestaan, mits op grond van zakelijke berichtgeving. Dat kun je niet leuk of zelfs belachelijk vinden, maar het is eenvoudig niet toegestaan. Tot voor enkele jaren geleden gold dat zelfs voor originelen.

Houdt er gerust rekening mee dat fijnslijpers dit forum in de gaten houden. Die grijpen deze gevallen aan om aan te tonen dat er gehandeld wordt in illegale nazi-relikien. En weet je wat? Ze hebben de wetgeving aan hun kant. Vandaar.

Ja, dit is een pijnlijke discussie, we zitten met deze artikelen op of over de grens.

earlymb
Lid
Contacteer:

Berichtdoor earlymb » 10 dec 2017, 18:00

Ik moet dan eerst even jurisprudentie zien waaruit blijkt dat dit soort spul onder art. 137 valt, je kan namelijk debatteren of dit onder een 'uitlating' in de zin van 137 Sr valt.

Ik vind het wel zorgelijk dat de leiding van dit forum (je bent niet de enige) zich op een dergelijke manier laat intimideren door 'fijnslijpers' (en iedereen weet wie daar mee bedoelt wordt). Niet alleen in dit geval, maar ook bij andere gelegenheden waar het om een grijs gebied gaat. Het lijdt tot een soort van zelf-censuur. Maar goed, dat is een discussie voor een andere keer.

Erik
Moderator
Moderator

Berichtdoor Erik » 10 dec 2017, 18:39

De discussie zal eerst verder gevoerd worden tussen de moderators en de beheerder van de site. Verder kan ik je melden dat ik me niet ge-intimideerd voel door de fijnslijpers maar dat ik zelf mijn bedenkingen heb tegen dit soort nazi-prullaria.

earlymb
Lid
Contacteer:

Berichtdoor earlymb » 10 dec 2017, 18:41

Ik ook 8)

w200
Lid

Berichtdoor w200 » 10 dec 2017, 19:26

Okee... nou hier was ikzelf helemaal niet van bewust. Ze komen van een Großdeutschland officier en een Ss officier af precies om de de reden als Earlymb aangeeft, omdat de originele niet "meer" te betalen zijn en ook te gevaarlijk misschien. Maar dan graag een slotje op dezelfde advertentie, want ik wil mezelf niet met "illigaal" spul bezighouden. Toch bedankt voor de verwittiging.

Terug naar “Bazaar”