Military Collectibles 4 U (MC4U)

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re: Military Collectibles 4 U (MC4U)

Bericht door achterhoek 40 45 »

jammer genoeg ook de zoveelste
is nu al 2 jaar geleden had een jumpsuit besteld 100,00 jas en broek heb contact op genomen met de vraag wanneer
het op de post ging want ik kreeg gen bevestiging van het betalen na die reactie opeens een bericht dat het binnen is
dus ik dacht oke dan zal die wel volgende week binnen komt na een week wachten nog niks weer een week later nog niks
toen ben ik maar contact met hun gaan opnemen ik had 2 vragen 1 waarom duurt het zo lang dat mijn bestelling nog niet binnen is
2 als er iets mis is gegaan laat het even weten gaven 2 dagen later een vaag antwoord het pakket was niet op voorraad terwijl ik hem
besteld had en toen was die nog wel op voorraad oke dacht ik dus ik dacht deze week zal die wel binnen komen nope
ik was een beetje gestrest en was best boos over de slechte regeling toen had ik gezegd dat ik mijn geld terug wal geen reactie
heb toen nog maar een mailtje erachter gestopt met dat als ik mijn geld niet terug krijg dat ik ze voor de rechter gooi toen waren ze
heel aardig en waren ze snel en rarara de volgende dag was mijn pakket binnen ik blij dat die binnen was kreeg ik de week erop het zelfde
uniform gestuurd dus ik had 2 uniformen bedank! ik hoop jullie hier mee geholpen te hebben
mvg
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
RickO
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2016, 13:53

Re: Military Collectibles 4 U (MC4U)

Bericht door RickO »

Jammer om te horen. Heb zelf nooit slechte ervaringen gehad bij MC4U, maar moet zeggen dat ik er niet veel meer bestel. Even off-topic: hebben jullie allebei geen punten en komma's op jullie toetsenbord? Na het lezen van jullie berichten liep mijn gezicht een beetje paars aan.
Dave88
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2016, 21:22

Re: Military Collectibles 4 U (MC4U)

Bericht door Dave88 »

Na mijn ervaring met Frank Witte, slechts één woord, "Oplichter" !

MA 09 mei 2016 : Bestelling geplaatst.
Eén Baseball Cap t.w.v. 8,95€ met 9,50€ aan verzendingskosten.
Totaal : 18,45€ (Dure pet, maar ik wou die absoluut hebben).
Website staat vol positieve feedback van tevreden klanten, ik had geen argwaan.

DO 12 mei 2016 : Foutief artikel ontvangen.
Ik meld Frank dat deze zich vergiste bij de levering en vraag hoe ik kan retourneren.

VR 13 mei 2016 : Frank reageert
- Vervelend om te horen. Ruilen is geen probleem. Onder de rubriek “Veelgestelde vragen” en dan onder “ruilen”, staat hoe dat kan.

Op website van MC4U staat duidelijk "Verkeerd product ontvangen?
Als je een artikel wilt ruilen omdat wij per ongeluk een verkeerde maat of een verkeerd artikel hebben gestuurd dan zijn de verzendkosten voor het opnieuw sturen uiteraard voor onze rekening."

Alsook

"Niet goed? Geld terug!
Artikel niet goed of niet wat je er van verwacht had? Kan gebeuren! In dat geval krijg je gewoon je geld terug! Stuur het artikel voldoende gefrankeerd samen met een ingevulde ruil- en retourformulier retour."

ZA 14 mei 2016 : Artikel werd geretourneerd.
Na het vergelijke van de prijzen kwam uiteindelijk DHL er als goedkoopste uit.
Ik stuur Frank een Track&trace link, samen met de traceercode en de factuur van de verzendingskosten (Verzending van België => Nederland = 10€).

VR 20 mei 2016
Nog steeds geen nieuws van Frank.
Volgens de Track&trace heeft hij het artikel op 18 mei ontvangen.
Nadat ik hem mailde, bevestigde Frank mij effectief de goede ontvangst.
Ondanks een computerstoring zou hij het geld nog binnen de week terug gestort.
Geen enkel probleem dacht ik...

MA 30 mei 2016
10 dagen later, nog steeds niets ontvangen...
Na een mail wijt Frank dit aan het feit dat ik geen retourbon toevoegde aan mijn verzending (desondanks dat de titel van al mijn mails het ordernummer van de bestelling bevat).

ZA 04 juni 2016
Een week later, nog steeds niets ontvangen ...
Na een mail bevestigt Frank de dag zelf nog, dat hij het nodige zal doen.

WOE 08 juni 2016
Mijn geduld raakt op, nog steeds niets ontvangen.
Frank is bezig met zijn betalingen, ik mag op beide oren slapen.

Ten slotte op 09 juni 2016 ontvang ik 12,50€.
Frank is namelijk van menig dat ik slechts recht heb op 12,50€, dit terwijl ik aanvankelijk 18,45€ betaalde en daarbij nog is 10€ verzendingskosten had.

Hij informeert mij het volgende :
"Dat je een bedrag noemt wil nog niet zeggen dat je daar recht op hebt natuurlijk. Hij is zonder enig overleg over de kosten direct retour gestuurd. Dat maakt de hoge retourkosten jouw eigen zaak. Het is een cap van 8,95 !!! euro en dan declareer jij doodleuk 10 euro voor het terugsturen. Vind je dat niet vreemd? Je had hem wel als koerier kunnen sturen voor 25 euro. Sorry, maar normaal hadden wij hem je zelfs laten houden. Dat was het goedkoopst geweest en dan hadden we je ook het deel verzendkosten vergoed zoals nu. Jij wilde hem direct retour hebben. Dat is prima, maar dan moet jij dat ook betalen."

Ondanks dat ik de originele factuur van DHL in pdf door mailde, bleek dit voor Frank niet voldoende.
Ook 10€ verzendingskosten vindt Frank veel teveel... Dit terwijl hij zelf 9,50€ verzendingskosten aanrekent.

Nooit doe ik nog zaken met M4UC.
Pas na even te surfen op het internet kwam ik op diverse forum's uit, met gelijkaardige klachten.

Zelf ben ik van België en is zijn winkel net even te ver om langs te gaan.
Alleen al voor het principe heb ik een klacht ingediend bij de Belgische instanties.
Maar kan iemand mij soms doorverwijzen naar een dienst in Nederland?
Dergelijke praktijken moeten stoppen !
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Military Collectibles 4 U (MC4U)

Bericht door Erik »

Met aller welnemen verplaats ik dit onderwerp binnenkort naar "Militaria verzamelen", sub "Dealer/verkoop feedback". Daar hoort het m.i. thuis!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
achterhoek 40 45
Lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 okt 2015, 10:15

Re: Military Collectibles 4 U (MC4U)

Bericht door achterhoek 40 45 »

Dave88 schreef:Na mijn ervaring met Frank Witte, slechts één woord, "Oplichter" !

MA 09 mei 2016 : Bestelling geplaatst.
Eén Baseball Cap t.w.v. 8,95€ met 9,50€ aan verzendingskosten.
Totaal : 18,45€ (Dure pet, maar ik wou die absoluut hebben).
Website staat vol positieve feedback van tevreden klanten, ik had geen argwaan.

DO 12 mei 2016 : Foutief artikel ontvangen.
Ik meld Frank dat deze zich vergiste bij de levering en vraag hoe ik kan retourneren.

VR 13 mei 2016 : Frank reageert
- Vervelend om te horen. Ruilen is geen probleem. Onder de rubriek “Veelgestelde vragen” en dan onder “ruilen”, staat hoe dat kan.

Op website van MC4U staat duidelijk "Verkeerd product ontvangen?
Als je een artikel wilt ruilen omdat wij per ongeluk een verkeerde maat of een verkeerd artikel hebben gestuurd dan zijn de verzendkosten voor het opnieuw sturen uiteraard voor onze rekening."

Alsook

"Niet goed? Geld terug!
Artikel niet goed of niet wat je er van verwacht had? Kan gebeuren! In dat geval krijg je gewoon je geld terug! Stuur het artikel voldoende gefrankeerd samen met een ingevulde ruil- en retourformulier retour."

ZA 14 mei 2016 : Artikel werd geretourneerd.
Na het vergelijke van de prijzen kwam uiteindelijk DHL er als goedkoopste uit.
Ik stuur Frank een Track&trace link, samen met de traceercode en de factuur van de verzendingskosten (Verzending van België => Nederland = 10€).

VR 20 mei 2016
Nog steeds geen nieuws van Frank.
Volgens de Track&trace heeft hij het artikel op 18 mei ontvangen.
Nadat ik hem mailde, bevestigde Frank mij effectief de goede ontvangst.
Ondanks een computerstoring zou hij het geld nog binnen de week terug gestort.
Geen enkel probleem dacht ik...

MA 30 mei 2016
10 dagen later, nog steeds niets ontvangen...
Na een mail wijt Frank dit aan het feit dat ik geen retourbon toevoegde aan mijn verzending (desondanks dat de titel van al mijn mails het ordernummer van de bestelling bevat).

ZA 04 juni 2016
Een week later, nog steeds niets ontvangen ...
Na een mail bevestigt Frank de dag zelf nog, dat hij het nodige zal doen.

WOE 08 juni 2016
Mijn geduld raakt op, nog steeds niets ontvangen.
Frank is bezig met zijn betalingen, ik mag op beide oren slapen.

Ten slotte op 09 juni 2016 ontvang ik 12,50€.
Frank is namelijk van menig dat ik slechts recht heb op 12,50€, dit terwijl ik aanvankelijk 18,45€ betaalde en daarbij nog is 10€ verzendingskosten had.

Hij informeert mij het volgende :
"Dat je een bedrag noemt wil nog niet zeggen dat je daar recht op hebt natuurlijk. Hij is zonder enig overleg over de kosten direct retour gestuurd. Dat maakt de hoge retourkosten jouw eigen zaak. Het is een cap van 8,95 !!! euro en dan declareer jij doodleuk 10 euro voor het terugsturen. Vind je dat niet vreemd? Je had hem wel als koerier kunnen sturen voor 25 euro. Sorry, maar normaal hadden wij hem je zelfs laten houden. Dat was het goedkoopst geweest en dan hadden we je ook het deel verzendkosten vergoed zoals nu. Jij wilde hem direct retour hebben. Dat is prima, maar dan moet jij dat ook betalen."

Ondanks dat ik de originele factuur van DHL in pdf door mailde, bleek dit voor Frank niet voldoende.
Ook 10€ verzendingskosten vindt Frank veel teveel... Dit terwijl hij zelf 9,50€ verzendingskosten aanrekent.

Nooit doe ik nog zaken met M4UC.
Pas na even te surfen op het internet kwam ik op diverse forum's uit, met gelijkaardige klachten.

Zelf ben ik van België en is zijn winkel net even te ver om langs te gaan.
Alleen al voor het principe heb ik een klacht ingediend bij de Belgische instanties.
Maar kan iemand mij soms doorverwijzen naar een dienst in Nederland?
Dergelijke praktijken moeten stoppen !



als ik had geweten dat ze nog geen 10km van me vandaan zaten was ik het komen ophalen
ik ben ook geen klant meer of het moeit goekoop zijn en ik kan het ophalen anders geen deal
vertrouw ze net zo ver als ik ze zie
intresse alles wat temaken heeft met periode 40 45 in de achterhoek
dodge
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 aug 2010, 13:38

Re: Military Collectibles 4 U (MC4U)

Bericht door dodge »

ik heb inmiddels al 4 keer wat besteld bij MC4U.
maar dat is allemaal prima en snel verlopen!

wat ik zo lees, denk ik dat de problemen meer te maken hebben
met de maatvoeringen van kleding, en het daarna retour verzenden.

Simon.
Plaats reactie