restauratie ww2 us m1 airborne liner.

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
pietheynf811
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2020, 13:41
Gegeven: 2 keer

restauratie ww2 us m1 airborne liner.

Bericht door pietheynf811 »

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een westinghouse para helm in de kast liggen en nu ik met pensioen ben , wil ik eens aan de restauratie hiervan beginnen.
Hij mist de A yokes en een paar A-washers zoals die dingen heten.
Nu kan ik die onderdelen wel in verschillende webwinkels door Europa vinden, maar mijn probleem ligt in het vinden van de rivitting tool om de rivetten (klinknagels) vast te zetten.
Ik heb 1 zaak in Frankrijk gevonden die hem wel heeft (Normandy accessories), die heb ik gemaild maar we zijn enkele dagen verder maar niks meer van gehoord en 1 andere zaak in Amerika ( j murray) maar daar zijn de verzendkosten net zo duur als het gereedschap kost.
Kent iemand hier een zaak in Europa of Engeland, die dit soort gereedschap verkoopt, of iemand hier op de site die er vanaf wil.
Alle hulp word gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: restauratie ww2 us m1 airborne liner.

Bericht door Erik »

BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
pietheynf811
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2020, 13:41
Gegeven: 2 keer

Re: restauratie ww2 us m1 airborne liner.

Bericht door pietheynf811 »

Hoi Erik , bedankt voor je reactie, maar ik weet niet welke ik nodig heb als ik die site zie, er is volgens mij geen 1 die er echt op lijkt, ik stuur hierbij een foto van welke ik nodig zou hebben. Jij hebt r meer verstand en ervaring van dan ik, misschien kun je mij helpen om de juiste uit te kiezen, alvast bedankt.
rivetten greedschap.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: restauratie ww2 us m1 airborne liner.

Bericht door Erik »

Oei, jouw setter ken ik niet. Ik gebruik de gangbare setter, waarin een gat en een 'kuiltje' zit. Met het gat over de geplaatste rivet met schijfje zet je het schijfje vast, daarna knip je de rivet tot plm. 2 mm boven het schijfje af en je slaat 'm met het 'kuiltje' in de setter vast.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie