laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Nick U »

Rick de G. schreef:Ammo, heel kort gezegd:
Rot nou eens op met je dogma.
http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=46&t ... +soldaatje

$hifty, waar baseer jij je informatie op?
Ik kom uit een defensiefamilie, mijn vader en oom doen dienst als Sergeant-Majoor, zijn zoon is Sergeant.
Mijn overleden oom zat bij de Marechaussee, andere oom zit bij de ME en zijn dochter op de meldkamer.

Iedereen, met uitzondering van die laatste twee, is op uitzending geweest en geloof me, als je gaat pissen geef je je wapen af aan een kameraad.
Het is namelijk veel gevaarlijker om je wapen mee te nemen naar een boom (want, wc's heb je in het veld niet): Je wapen hoort niet op de grond te komen.
Kom nu niet aan met dat soldaten van nu niet de soldaten van vroeger zijn, want soldaat zijn is universeel tot op zekere hoogte.
Nico Roelofs schreef:Wat dacht je van een medic/orderly? Die droegen geen wapens. Of een Chaplain, droeg ook geen wapens.
En een Engineer zal tijdens zijn werkzaamheden ook niet snel met een wapen lopen.
Medics en Sani's mochten het wel, Medics deden het vaak niet.
Maar je hebt inderdaad gelijk, er zijn genoeg mensen die zonder wapen rondlopen, of die onder werkzaamheden hun wapen in bewaring gaven.
Om nog een keer terug te koppelen: die oom van me die bij de marechaussee zat was ingekwartierd bij burgers en was vaak onbewapend op pad.

$hifty en ammo, het was allang duidelijk dat jullie het nut van re-enactment niet zien, verzamelen is alles, al het andere is onzin en nutteloos.
Bedankt voor de reacties, het is duidelijk.

sorry waar baseer jij dat op? ik vind reenactment super tof om te zien, als ik er tijd en geld voor had zou ik zelf in een groep te vinden zijn, jij bent een tikkeltje te snel met je oordeel. en hartstikke leuk en aardig dat je hele familie bij defensie zit of zat of waar dan ook maar toen was het frontleven toch wel een tikkeltje anders dan nu, om elke hoek kon een vijand zitten dus nam je je wapen mee, en wie heeft het over neerzetten? een mp40 kan je prima over je schouder hangen zonder dat ie in de weg zit ( even een voorbeeld en ja het is maar een film maar waarom zou het niet echt kunnen gebeuren?: Saints en soldiers, die mof staat te pissen en ontdekt die ami's, niet dat hij op dat moment veel aan zn mp40 had maargoed,voor de mensen die de film hebben kijk het maar eens na...), dus verklaar eens, waarom deze rare en aanvallende reactie?

persoonlijk vind ik het aardig stom om je wapen aan een maat te geven terwijl je even een boom opzoekt... ik denk dat als je aan een duitser of amerikaan of welke wo2 frontveteraan vraagt of hij zijn wapen overal mee naartoe nam dat ze allemaal ja zullen zeggen. ( mensen die een opa hebben die aan het wo2front dienden, vraag het gerust eens na )

maargoed daar gaat het nu niet om, mijn mening is dat een wapen erbij hoort bij reenacten, aangezien veel reenactment een slag betreft, zelfs in dordt open stad word geen schot gelost en toch loopt zo'n 90% met een wapen rond.
uiteindelijk gaat het erom wat je zelf vindt, maar het irriteert me behoorlijk dat een aantal mensen op dit forum behoorlijk opdringerig is met zijn eigen mening... laat iedereen zijn eigen mening maar vormen he..
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door david879 »

$hifty schreef: zelfs in dordt open stad word geen schot gelost en toch loopt zo'n 90% met een wapen rond.
In Dordt Open Stad worden wel een paar schoten gelost!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

$hifty schreef:sorry waar baseer jij dat op? ik vind reenactment super tof om te zien, als ik er tijd en geld voor had zou ik zelf in een groep te vinden zijn, jij bent een tikkeltje te snel met je oordeel. en hartstikke leuk en aardig dat je hele familie bij defensie zit of zat of waar dan ook maar toen was het frontleven toch wel een tikkeltje anders dan nu, om elke hoek kon een vijand zitten dus nam je je wapen mee, en wie heeft het over neerzetten? een mp40 kan je prima over je schouder hangen zonder dat ie in de weg zit ( even een voorbeeld en ja het is maar een film maar waarom zou het niet echt kunnen gebeuren?: Saints en soldiers, die mof staat te pissen en ontdekt die ami's, niet dat hij op dat moment veel aan zn mp40 had maargoed,voor de mensen die de film hebben kijk het maar eens na...), dus verklaar eens, waarom deze rare en aanvallende reactie?

persoonlijk vind ik het aardig stom om je wapen aan een maat te geven terwijl je even een boom opzoekt... ik denk dat als je aan een duitser of amerikaan of welke wo2 frontveteraan vraagt of hij zijn wapen overal mee naartoe nam dat ze allemaal ja zullen zeggen. ( mensen die een opa hebben die aan het wo2front dienden, vraag het gerust eens na )

maargoed daar gaat het nu niet om, mijn mening is dat een wapen erbij hoort bij reenacten, aangezien veel reenactment een slag betreft, zelfs in dordt open stad word geen schot gelost en toch loopt zo'n 90% met een wapen rond.
uiteindelijk gaat het erom wat je zelf vindt, maar het irriteert me behoorlijk dat een aantal mensen op dit forum behoorlijk opdringerig is met zijn eigen mening... laat iedereen zijn eigen mening maar vormen he..
Wat ik bedoelde is dat, je kunt moeilijk uitspraken doen over hoe re-enactment in elkaar zit als je er zelf niet aan deelneemt.
Nu ik de post teruglees klinkt die een stuk vijandiger dan bedoeld.

Wat je zegt over het front van toen en nu: het is nu vaak veel gevaarlijker, dan verwijs ik vooral naar mijn wijlen oom bij de Marechaussee.
Hij kreeg in Bosnië onder andere pistolen tegen zijn hoofd gedrukt en was, zoals eerder gezegd, vaak onbewapend.
Ook kreeg hij te maken met mensen die hem in burger aanzagen voor Servïer en andersom.
Als mijn tante hem wilde spreken, belde ze naar een nummer waarna ze zijn naam noemde. De bewonders van het huis klopten daarna met een lepel 3 keer op de verwarmingsbuizen zodat hij wist dat er telefoon was.

Mijn vader en oom die ook naar Bosnië zijn uitgezonden hebben deelgenomen aan de vredesmissie, dus die hebben niet al te veel meegemaakt.
Mijn neef daarentegen is pas een paar maanden terug uit Afghanistan. Hij zat daar bij de mortiergroepen en vertelde hoe vaak ze gewapende burgers tegenkwamen.

Dus $hifty, mijn excuses voor de ietwat harde post, maar je moet je argumenten wel kunnen ondersteunen.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Nick U »

òkey, fair enough.... maargoed laten we maar weer ontopic gaan :lol:
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Nick U »

david879 schreef:
$hifty schreef: zelfs in dordt open stad word geen schot gelost en toch loopt zo'n 90% met een wapen rond.
In Dordt Open Stad worden wel een paar schoten gelost!
hmm vorig jaar of gaan ze dit jaar schoten lossen?, vorig jaar heb ik namelijk geen schoten gehoord...

wat ik wel cool vind aan hun vorm van reenacten is dat ze heel veel al dan niet alles filmen met een oude ww2 camera, dat levert echt vette beelden op! ik geloof dat ze nog een grote film willen maken.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door david879 »

Dat deden ze altijd bij Villa Amstelwyck.
Film? dat wist ik niet. ik zal het eens aan martijn vragen.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

Volgens mij bedoel je deze filmpjes van "den Vijand"?

http://www.youtube.com/watch?v=IbKE0sgNgYw&fmt=18
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Nick U »

nee ze hebben zo'n oude ww 2 camera , en ik dacht dat ze van al die stukjes film 1 montage wilden maken
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

*** in mijn outfit.

( een van mijn 7 uitbeeldingen :mrgreen: )

<bewerking door Proos 21-2-2014: foto en naam weggehaald op verzoek van de persoon op de foto>
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

Afbeelding
"Erik S. zei je? Ja die ken ik, dat is een schizo met 8 persoonlijkheden."

Knuffel van ons.
Grenadier Markus Schenk
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Sander89 »

Knielend, rechts:
Afbeelding

Vooraan in een schuttersputje:
Afbeelding

Afbeelding

Vanuit eerste persoon:
Afbeelding

Afbeelding

Erik S.
Afbeelding
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door woudric »

Thanks Erik voor die Foto van mij in jouw Outfit! :)

En Sander, een super goed idee om gewoon een analoog wegwerpcameratje te gebruiken!
De foto's die je daarmee maakt, worden die sowieso als zwart-wit afgedrukt in de winkel (of in je doka)? Of moet je dat aangeven?
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Als je Zwart/Wit prints wil kun je dat aangeven bij je lokale fotoboer en je kan gelijk vragen of ze een wit randje om de foto laten. Dan kun je zo'n periodiek-correct kartelrandje erom knippen.


Film in wegwerpcamera's (en moderne kleurenfilm) is C-41 Process film; een heel ander process dan voor de meeste zwart/wit film rolletjes. Je kan C-41 film wel in je doka ontwikkelen met de standaard onwikkel- en fixeervloestoffen voor zwart/wit, maar het resultaat is niet zo goed als met C-41 dunk&dip apparatuur en ontwikkelvloeistoffen van 1-hour fotoboer.
In Tabulas Argenteas Refero
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Sander89 »

Afgelopen weekend in Jabbeke, België. Door Erik S.

Afbeelding
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Zwart/wit prints

Bericht door asjemenou »

Mr_Flibble schreef:Als je Zwart/Wit prints wil kun je dat aangeven bij je lokale fotoboer en je kan gelijk vragen of ze een wit randje om de foto laten. Dan kun je zo'n periodiek-correct kartelrandje erom knippen.


Film in wegwerpcamera's (en moderne kleurenfilm) is C-41 Process film; een heel ander process dan voor de meeste zwart/wit film rolletjes. Je kan C-41 film wel in je doka ontwikkelen met de standaard onwikkel- en fixeervloestoffen voor zwart/wit, maar het resultaat is niet zo goed als met C-41 dunk&dip apparatuur en ontwikkelvloeistoffen van 1-hour fotoboer.
Tot een aantal jaren geleden heb ik mijn zwart/wit fotorolletjes altijd zelf ontwikkelt. Het mooie hiervan was dat je je film kon forceren zodat je nauwelijks een "korrel" in je ontwikkelde film had. Forceren wil zeggen dat je bijvoorbeeld een 100 ISO film belichte op 400 ISO. Het enige dat je dan moest doen was de ontwikkeltijd van de film verlengen. Soms vanwege de haast liet ik filmrolletjes wel eens ontwikkelen in een fotocentrale. Het verschil kon je altijd zien vond ik. Als ik zelf de filmrolletjes ontwikkelde dan gebruikte ik altijd verse fotochemicaliën. Dit is iets wat in een fotocentrale niet altijd gebeurd. Men regenereert wel maar dit is toch niet hetzelfde als geheel verse fotochemicaliën. Het gevolg is dat je fotorolletje niet perfect is ontwikkelt. Zo kunnen bepaalde tekeningen in een schaduwpartij niet goed zichtbaar worden. Het is maar een detail. Je kunt trouwens in een goeie fotozaak er wel om vragen om je fotorolletje te laten vakontwikkelen. Dit is iets duurder dan de standaard ontwikkelprocedure maar dan heb je ook wat. Mits je foto's goed belicht zijn natuurlijk. Ik weet overigens niet of dit ook geldt voor wegwerpcamera's. Meestal lever je je volle wegwerpcameraatje in. Omdat ze de camera in de fotocentrale moeten openmaken (openbreken) zal men wel een standaard afwikkelprocedure hiervoor hebben.
Zoals Mr Flibble al aangeeft kan je je foto's ook in zwart/wit laten afdrukken. Echter men drukt je foto dan wel af op kleurenpapier en niet op zwart/wit papier. Het verschil is dat zo'n zwart/wit afdruk op kleurenpapier nooit de mooie diepe gradatie heeft als zwart/wit fotopapier (sorry, ik weet het. Ik ben aan het muggenziften). Zover ik weet wordt er bijna geen zwart/wit papier meer gemaakt dus ik zou ook niet weten bij wie je zo'n foto dan zou kunnen laten afdrukken. Misschien is het dan beter om te investeren in een goeie fotoprinter. Ik heb zwart/wit fotoprints gezien die toch echt wel mooi zwart/wit waren qua afdruk.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie