laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

AAaaah! Die M8!
Geweldig!!!!!!!

What do I have to say more....

Ziet er goed uit, mannen! Puik! Perfect!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Russische re-enactment

Bericht door asjemenou »

Mr_Flibble schreef:(Mijn re-enactment verzamelingen van WO2 Amerikaans en Russisch maakt me dat iedere dag duidelijker ;) )
Heb je ook foto's van je Russische re-enactment uniform?
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Geen recente ben ik bang

Afbeelding
Verkeerde broek, maar ik heb reeds de correcte.
Best gevoede Shtrafnik die je ooit gezien hebt ;)

Afbeelding
Mijn Na-oorlogse Telogreika

Afbeelding
Mosin Nagant (1944 gedateerd, onklaar gemaakt)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
remi
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 okt 2007, 12:22

Bericht door remi »

wow nice spul, vind vooral die rifle erg mooi :o
War Sucks... its only fun for those who never bin there.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Russische re-enactment

Bericht door asjemenou »

Mr_Flibble schreef:Afbeelding

Afbeelding
Mijn Na-oorlogse Telogreika
Leuk hoor. Bestaat er inmiddels een Russische WOII re-enactmentgroep in Nederland dan? Ik heb er wel eens over gehoord dat deze zou worden opgericht maar ik heb zo’n groep tot nu toe nog niet gezien. Wat je Gymnastyrka betreft, is dit een reproductie of een jaren vijftig uitgave? Zo te zien heb je er tenminste wel messing knopen op. Nagenoeg alle Telogreika's die je tegenkomt zijn naoorlogs. Deze zijn tot in de jaren zeventig ongewijzigd gebleven dus op zich kan een naoorlogse variant heel goed voor re-enactment. Zijn de uitrustingstukken ook reproducties? Ik bedoel hiermee niet de Mosin Nagant M1891/30. Als hij 1944 gedateerd is dan zal hij best wel goed zijn.
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Al het materiaal met uitzondering van de granaatbuidel en een spade die ik heb zijn reproductie of na-oorlogs. Verder heb ik een SVT-40 bajonet, een 1944-gedateerde verrekijker en een M1938 Mosin Nagant Karabijn toegevoegd aan mijn verzameling...

Na het LPLG-weekend is er weer druk besproken tussen een aantal mensen om een Russische groep op te richten. Er wordt in ieder geval werk van gemaakt.
Als dat straks rond is en er mogelijk aansluiting gevonden is bij het LPLG dan wordt het eens tijd om een DP-28 en een PPSh-41 aan te schaffen ;)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Russische reenactmentgroep

Bericht door asjemenou »

Mr_Flibble schreef:Na het LPLG-weekend is er weer druk besproken tussen een aantal mensen om een Russische groep op te richten. Er wordt in ieder geval werk van gemaakt.
Als dat straks rond is en er mogelijk aansluiting gevonden is bij het LPLG dan wordt het eens tijd om een DP-28 en een PPSh-41 aan te schaffen ;)
Wordt vervolgd dus. Uit hoeveel mensen (geïnteresseerden) bestaat deze groep dan? Als ik mij niet vergis, is er nog iemand op dit forum die plannen had voor zo'n Russische re-enactmentgroep.
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Bericht door Joey-Pegasus »

Ik ben een totale leek op dit gebied, maar vind het toch altijd wel fascinerd. Hoeveel kost het nou om zo'n complete outfit (inclusief wapen) bij elkaar te kopen?
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Bericht door Erik »

Joey-Pegasus schreef:Hoeveel kost het nou om zo'n complete outfit (inclusief wapen) bij elkaar te kopen?
Hoi Joey,

Da's een beetje de verkeerde insteek (wel realistisch, het groeit niet op de rug!)

Ga eerst eens bij jezelf na waarom je living history wilt doen. Ook kun je je keus bepalen welke periode, welke nationaliteit en welk onderdeel. Als je dat een beetje helder voor ogen hebt, weet je ook wat je nodig bent aan kleding, bewapening en uitrusting.
Living history zal zich voornamelijk richten op replica's, want tenslotte ben je geen wandelend museum. Soldaten gebruiken dingen en dingen gaan kapot, ook als je een soldaat naspeelt. Dan liever een reproductie dan een origineel stuk.
Dan: zoek een vereniging die doet wat jij wilt doen. Win informatie in. Nederlands van voor 1940 is duurder dan Engels uit 1940, de groep die NLD voor '40 dat doet is veel kleiner, uniformen e.d. moeten apart besteld of gemaakt worden en je komt veel duurder uit dan de 'populaire' groepen die iedereen al doet/wil doen.
Als je dat allemaal op een rijtje hebt, ga je langzaam aan je spullen vergaren. Goed opletten is hierbij de boodschap. Wordt lid van de juiste fora, dat helpt!
Bewapening is een verhaal apart. Sowieso kun je in Nederland vergeten dat je als minderjarige met een wapen over straat gaat (tenzij jouw living historyvereniging daar bepaalde afspraken over heeft) Mocht je wel een wapen mogen aanschaffen, kijk dan in het buitenland. De nederlandse markt is vrij overspannen in wapens (en in veel militaria trouwens) en je hebt geen verlof/ontheffing/erkenning nodig als je een wapen laat invoeren door een erkende wapenzaak en daar onklaar laat maken cfm. de geldende richtlijnen. Kosten meestal tussen de 60 en 90 EUR.

Belangrijk is dat je doet wat elke soldaat tijdens zijn verkenningspatrouilles leert:

Kijk boven, kijk onder, kijk links en rechts en luister. Zet daarna de volgende stap.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Bericht door Joey-Pegasus »

Erik schreef:
Joey-Pegasus schreef:Hoeveel kost het nou om zo'n complete outfit (inclusief wapen) bij elkaar te kopen?
Hoi Joey,

Da's een beetje de verkeerde insteek (wel realistisch, het groeit niet op de rug!)

Ga eerst eens bij jezelf na waarom je living history wilt doen. Ook kun je je keus bepalen welke periode, welke nationaliteit en welk onderdeel. Als je dat een beetje helder voor ogen hebt, weet je ook wat je nodig bent aan kleding, bewapening en uitrusting.
Living history zal zich voornamelijk richten op replica's, want tenslotte ben je geen wandelend museum. Soldaten gebruiken dingen en dingen gaan kapot, ook als je een soldaat naspeelt. Dan liever een reproductie dan een origineel stuk.
Dan: zoek een vereniging die doet wat jij wilt doen. Win informatie in. Nederlands van voor 1940 is duurder dan Engels uit 1940, de groep die NLD voor '40 dat doet is veel kleiner, uniformen e.d. moeten apart besteld of gemaakt worden en je komt veel duurder uit dan de 'populaire' groepen die iedereen al doet/wil doen.
Als je dat allemaal op een rijtje hebt, ga je langzaam aan je spullen vergaren. Goed opletten is hierbij de boodschap. Wordt lid van de juiste fora, dat helpt!
Bewapening is een verhaal apart. Sowieso kun je in Nederland vergeten dat je als minderjarige met een wapen over straat gaat (tenzij jouw living historyvereniging daar bepaalde afspraken over heeft) Mocht je wel een wapen mogen aanschaffen, kijk dan in het buitenland. De nederlandse markt is vrij overspannen in wapens (en in veel militaria trouwens) en je hebt geen verlof/ontheffing/erkenning nodig als je een wapen laat invoeren door een erkende wapenzaak en daar onklaar laat maken cfm. de geldende richtlijnen. Kosten meestal tussen de 60 en 90 EUR.

Belangrijk is dat je doet wat elke soldaat tijdens zijn verkenningspatrouilles leert:

Kijk boven, kijk onder, kijk links en rechts en luister. Zet daarna de volgende stap.
Ontzettend bedankt voor je reactie!

Nou stelde ik mijn vraag eigenlijk puur uit nieuwschierigheid. Ik vind het altijd super om te zien, en het is ook iets dat ik op langere termijn echt wil gaan doen, maar op dit moment is dat voor mij als scholier met het salaris van een vakkenvuller niet echt te doen. Het is iets om voor te sparen, maar voorlopig is het iets voor "later" denk ik zo.

Tot die tijd heb ik jaarlijks in September hier de kans om al dat moois te aanschouwen ^^ (Ik woon in Doorwerth op fietsafstand van Oosterbeek, als ik eraan begin is het dan ook mijn bedoeling om voor de Eerste Britse Airborne te gaan :) )

Ik ga in ieder geval eens om me heen kijken, wat is een voorbeeld van een goed forum?
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Mr_Flibble »

Voor de WO2 re-enactors:

http://www.re-enactmentforum.nl
In Tabulas Argenteas Refero
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Bericht door Joey-Pegasus »

Ik zal om te beginnen eens een beurs bezoeken. Wat is nou een goeie tip voor een Nederlands/Belgische beurs (Behalve Ciney dan ^^)?
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Joey-Pegasus schreef:Ik zal om te beginnen eens een beurs bezoeken. Wat is nou een goeie tip voor een Nederlands/Belgische beurs (Behalve Ciney dan ^^)?
De dichtsbijzijnde beurs voor jou is de beurs in Duiven iedere maand. Normaal bijna altijd iedere laatste zaterdag van de maand. Alleen de november beurs valt dit keer op 1 december.
bull
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2007, 02:42
Locatie: blaasveld

Bericht door bull »

kan uiteraard ook niet achterblijven.
foto's net gemaakt in bastogne :)

Afbeelding

lookout

Afbeelding

take no prisoners ....


Afbeelding

just kidding :wink:


Afbeelding

manning captured MG-position

Afbeelding
(Shames)

Afbeelding

Afbeelding

meeting some of the real heroes....
those who fear to lose
are certain of defeat
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re:

Bericht door Joey-Pegasus »

Joey-Pegasus schreef:
Erik schreef:
Joey-Pegasus schreef:Hoeveel kost het nou om zo'n complete outfit (inclusief wapen) bij elkaar te kopen?
Hoi Joey,

Da's een beetje de verkeerde insteek (wel realistisch, het groeit niet op de rug!)

Ga eerst eens bij jezelf na waarom je living history wilt doen. Ook kun je je keus bepalen welke periode, welke nationaliteit en welk onderdeel. Als je dat een beetje helder voor ogen hebt, weet je ook wat je nodig bent aan kleding, bewapening en uitrusting.
Living history zal zich voornamelijk richten op replica's, want tenslotte ben je geen wandelend museum. Soldaten gebruiken dingen en dingen gaan kapot, ook als je een soldaat naspeelt. Dan liever een reproductie dan een origineel stuk.
Dan: zoek een vereniging die doet wat jij wilt doen. Win informatie in. Nederlands van voor 1940 is duurder dan Engels uit 1940, de groep die NLD voor '40 dat doet is veel kleiner, uniformen e.d. moeten apart besteld of gemaakt worden en je komt veel duurder uit dan de 'populaire' groepen die iedereen al doet/wil doen.
Als je dat allemaal op een rijtje hebt, ga je langzaam aan je spullen vergaren. Goed opletten is hierbij de boodschap. Wordt lid van de juiste fora, dat helpt!
Bewapening is een verhaal apart. Sowieso kun je in Nederland vergeten dat je als minderjarige met een wapen over straat gaat (tenzij jouw living historyvereniging daar bepaalde afspraken over heeft) Mocht je wel een wapen mogen aanschaffen, kijk dan in het buitenland. De nederlandse markt is vrij overspannen in wapens (en in veel militaria trouwens) en je hebt geen verlof/ontheffing/erkenning nodig als je een wapen laat invoeren door een erkende wapenzaak en daar onklaar laat maken cfm. de geldende richtlijnen. Kosten meestal tussen de 60 en 90 EUR.

Belangrijk is dat je doet wat elke soldaat tijdens zijn verkenningspatrouilles leert:

Kijk boven, kijk onder, kijk links en rechts en luister. Zet daarna de volgende stap.
Ontzettend bedankt voor je reactie!

Nou stelde ik mijn vraag eigenlijk puur uit nieuwschierigheid. Ik vind het altijd super om te zien, en het is ook iets dat ik op langere termijn echt wil gaan doen, maar op dit moment is dat voor mij als scholier met het salaris van een vakkenvuller niet echt te doen. Het is iets om voor te sparen, maar voorlopig is het iets voor "later" denk ik zo.

Tot die tijd heb ik jaarlijks in September hier de kans om al dat moois te aanschouwen ^^ (Ik woon in Doorwerth op fietsafstand van Oosterbeek, als ik eraan begin is het dan ook mijn bedoeling om voor de Eerste Britse Airborne te gaan :) )

Ik ga in ieder geval eens om me heen kijken, wat is een voorbeeld van een goed forum?
Ha, en kijk waar ik een aantal maanden later sta. Het enige wat ik in principe nog nodig heb zijn Ammo Boots en een Para helm en dan ben ik al compleet. Zal binnenkort eens een fototje plaatsen. :)
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Plaats reactie