In de onderkomens van de loopgraven aan de Somme 1916:

Gereed voor de mars richting Frankrijk, 1914:

Moderator: Kugelblitz
Goed gezien dat het hier om een reservist gaat! En wel uit het res. Infanterieregiment 119, Württemberg. De zwart-witfoto laat helaas niet goed toe om ook de Kompanie te raden vanwege het kleurgebrek, maar het gaat hier om een reservist uit de 2e Kompanie, van het eerste bataljon dus! Deze mannen komen overwegend uit Calw, Schwarzwald. Ze hebben tot augustus 1916 aan de Somme gelegen, tijdens de grote Engelse aanval in het vak van Thiepval tot Serre.Memory schreef:Leuke plaatjes heren!
Ik vindt vooral die WW1 reserve infanterist erg gaaf!
Dit zou je het best eens kunnen vragen aan dhr. Frits Duijnkerke op fort bij Edam (Oorgat 1, Edam) Van hem is het schild afkomstig en hij heeft er meer in zijn uitgebreide verzameling! Hij kan je ook exact vertellen wat de juiste kleur(en) zou(den) moeten zijn van zo'n schild.Haplo schreef:Heeft dat schild de correcte kleur en weet je misschien waar die kleur te vinden is?
Dit ivm met restauratie van een schild.
Nu rookten in die tijd van de honderd man ongeveer 120!Comrade schreef:Als ik al die foto's zie, denk ik dat je een aardige kettingroker moet zijn als je wilt re-enacten![]()
Mooie uniformen trouwens!
ja,klopt.Mr Mojo Risin schreef:Ziet er mooi uit, maar waarom de combinatie van een garandbelt en bajonet met een M1 Carbine? Of was het niet de jouwe en gewoon voor de foto dat je hem even ter hand nam?