laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

Inderdaad, leuk dat 'Nam ook meer animo krijgt, alleen je kan natuurlijk nooit een mooie waarheidsgetrouwe impressie neerzetten in Europa, we komen tenslotte een stukkie jungle tekort :lol:
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Er zit inderdaad een condoom om de loop heen.

Die M16 is inderdaad airsoft. We hadden niet genoeg 20-schots mags om rond te gaan. Er zit nog een fout in die foto: Ik draag een 3rd Infantry patch als combat patch, maar die heeft helemaal niet in vietnam gevochten.... :bonk: Stom van me. Zo zie je, iedereen maakt domme fouten.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Propagandafilmpje voor mijn "foute" uitbeelding....

http://www.youtube.com/watch?v=DCb5R7ex8ck


En nog een foto van het meest beroerde wapen dat ik ooit heb gedragen....
Afbeelding
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

Imme schreef:Propagandafilmpje voor mijn "foute" uitbeelding....

http://www.youtube.com/watch?v=DCb5R7ex8ck


En nog een foto van het meest beroerde wapen dat ik ooit heb gedragen....
Afbeelding
Die bril maakt het mooi af, vind ik zelf, lijkt me echt zo'n amerikaans modelletje.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Het is ook een 100% correcte! 8)
17th Engineers, We pave the way!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Voor de aanwezige op het LPLG, dat was dus de Duitser met een M16 :mrgreen:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Nu nog een vaste kolf ipv die schuifkolf, die gekke mondingsem eraf en een normale korrel op dat geweer (ook al is het maar een airsoft) en je hoort me niet meer. :wink:
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

SJORS-SJORS schreef:Dat ding is van plastic :roll:
Zoals de GIs zelf over de M16 zeiden: "If it's Mattel it's Swell!"
Speelgoed fabrikant Mattel produceerde in een vroeg stadium plastic onderdelen voor deze wapens, vandaar dat de Amerikaanse soldaten de slogan van het bedrijf overnamen.

Racefiets, die laatste is geen Airsoft maar een Blankfiring replica als ik het goed zeg. Het LPLG weekend is op Nederlandse bodem, dus geen Airsoft replicas toegestaan. ;)

John liet me afgelopen maandag wat filmpjes en foto's zien van jullie kleine bijeenkomst Imme. Zag er niet verkeerd uit, behalve het gebrek aan Jungle ;)
Moet je in de zomer eens proberen te filmen op het Airsoft terrein van Commando VZW in Schoten (BE) da's pas echt een jungle :evil:

Over al het geneuzel op de voorgaande pagina's: ik geloof dat we toch echt met een Troll te maken hebben: Iemand die probeert om boze reacties uit te lokken. Een serieus persoon had het na de eerste paar boze berichten wel begrepen. Beste oplossing: negeren! Aan de mods zou ik (wederom) willen vragen om de topic op te schonen. Al dat moddergooien wekt niet de goede indruk op een publiek forum.

Ik weet niet meer of ik deze al eens gepost had:
Afbeelding

Van onze verenigingswebsite
Afbeelding
Met de Jeepcap en de Kodak Medalist Camera (Foto gemaakt door E. Alblas)
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Mr_Flibble schreef: Racefiets, die laatste is geen Airsoft maar een Blankfiring replica als ik het goed zeg. Het LPLG weekend is op Nederlandse bodem, dus geen Airsoft replicas toegestaan. ;)
Oke geen airsoft. Maar dan nog klopt er van deze uitvoering geen ...
Mr_Flibble schreef: Ik weet niet meer of ik deze al eens gepost had:
Afbeelding
Je had je pyama wel eens mogen strijken. :mrgreen: Passen in je AK vest trouwens de 40 schots magazijnen van de RPK? Ik dacht dat er voor de 40 schots RPK magazijnen een heuptas gemaakt is. (russisch) Ik ben alleen niet bekend of deze ook in vietnam gebruikt zijn. China was in die periode een grote leverancier van wapens en die waren merendeel van eigen bodem. Zoals bv de SKS met spijker bayonet en de type 56 AK met spijkerbayonet.

En nog een klein detail van je laatste foto. Waarom zitten er toch altijd bayonet aansluitingen op de M1 karabijntjes. Die zijn pas laat in de oorlog in gebruik gekomen en zijn in europa niet gebruikt.
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Vietnamspul, allemaal van ANTA, inclusief dat wapen van Imme. niet uit m'n eigen verzameling. En nee, die 40-round magazijnen passen niet in die dingen :lol:

M1 Carbines, tja...Ik ben van plan er ooit eentje aan te schaffen, maar dan inderdaad zonder bayonet-lug en de corrected sights. Achteraf modificeren is mogelijk. Waarom mensen dat niet altijd doen zal verschillende redenen hebben.
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Peter »

@ Imme: is de gear die je draagt origineel spul? Met name de helm is interessant, is het een origineeltje? Heeft het de Liner, Combat of de M1 liner? :) Goeie impressie ( afgezien van het 3rd ID insigne )! De laatste jaren mag Vietnam zich ook op een grotere belangstelling verheugen, en terecht!
Laatst gewijzigd door Peter op 19 mar 2008, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Imme »

Die M16 op m'n LPLG-foto is toch echt een origineel wapen in .223....

Over die bayonet lugs, helemaal gelijk.. Het is zo simpel om er een andere barrelband op te zetten, maar niemand doet het...

Peter, alles is origineel(eventueel naoorlogs) behalve de broek, die komt van SOF. Helm is 1973 gedateerd en m'n liner is een liner, parachutist's uit 1970.
Laatst gewijzigd door Imme op 19 mar 2008, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Het veranderde visier is op zich mogelijk als je maar laatoorlogs uit beeld. Ik geloof (moet ik nazoeken) dat die nieuwere versie verstelbare visieren eind 44 begin 45 in gebruik zijn gekomen. De vraag is echter wanneer de eerste wapens bij de troepen terecht zijn gekomen. Tijdens de opleiding ongetwijfeld al eind 44 begin 45, de vraag is echter of die troepen op tijd klaar waren met de opleiding en of ze naar europa zijn gestuurd.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Imme schreef:Die M16 op m'n LPLG-foto is toch echt een origineel wapen in .223....
Dat kan op zich enkel klopt er iets niet. Waar is je korrel? En de opbouw zoals die nu is.... Dit model schuifkolf is pas later gekomen volgens mij en die vlamdemper......
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Peter »

Imme schreef:Die M16 op m'n LPLG-foto is toch echt een origineel wapen in .223....

Over die bayonet lugs, helemaal gelijk.. Het is zo simpel om er een andere barrelband op te zetten, maar niemand doet het...

Peter, alles is origineel(eventueel naoorlogs) behalve de broek, die komt van SOF. Helm is 1973 gedateerd en m'n liner is een liner, parachutist's uit 1970.
Ik heb nogal een tic als het om de US M1 helm gaat, foto's van de helm zou mooi zijn! ;)
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie