pistole38 schreef:Martiene, Dit zijn echt altijd klote situaties! Ik hoop dat het goed komt. Is de eigenaar van de webshop misschien ook een bekende in de re-enactment wereld? Dan kun je hem misschien via die manier aanspreken.
Als je met creditcard gekoppelde paypal betaald hebt, dan kun je via je creditcard maatschappij gewoon het geld laten terugstorten.
Vergeleken met andere hobbies / verzamelgebieden, heb ik het idee dat het aantal oplichters en namaal in de militaria handel extreem hoog is. Zelfs de relatief goedkope spullen worden nagemaakt!
De Amerikaanse eigenaars staan met hun foto op de begin pagina. De kans dat je ze hier tegenkomt zal erg klein zijn.
Terugbetalen met PayPal en credit card maatschappijen daar staat ook een tijd PayPal 2 maanden net als vele andere creditcard maatschappijen. Soms ook dat sommigen onder een bepaald bedrag niet vergoeden.
Ik denk dat elke verzamelgebied zo zijn eigen probleem figuren / oplichters heeft en ook veel reprodukties zal hebben.
Levert het geld op zullen er personen zijn die daar met repro /namaak geld mee willen verdienen.
Bij militaria is het zo dat de laatste jaren nogal wat oorlogsfilms zijn gemaakt waarvoor (grote aantal reproduktie materiaal is gemaakt). Personen hebben daardoor ook belangstelling voor reenactment gekregen. Dus grote belangstelling voor reprodukties. Toen ik begon met verzamelen waren er een paar militaria beurzen. En reenactment deed men in een paar landen ergens afgezonderd. Nu zijn er een paar beurzen per maand soms met reenactors en vrijwel elke wo2 herdenking daar is ook wel een groep reenactors aanwezig.
Ik weet dat er handelaren waren die hun Brits webbing, in grote hopen, liever in de fik staken. Het koper / messing leverde meer geld op als het verkoop van de webbing. En nu begint men zelfs dat na te maken.
Hoe groter het schip des te meer ratten aan boord.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944