waar vind ik NL pre 1940 repro?

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
soldaatstefan
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2011, 16:41

waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door soldaatstefan »

hallo,

als ik 16 ben wil ik bij de reanactment groep Nederland Paraat.
maar voor die tijd wil ik even rond kijken op websites waar ze reproductie kleding en uitrusting verkopen.

dus zijn er mensen die sites weten, wil die ze doorgeven!

wel ken ik Paul Schipper van Schipperfabrik.com
en
mc Farthingbowls.com

maar zijn er nog meer sites?

alvast bedankt,

mvg,
stefan
emielS
Lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 okt 2010, 17:29

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door emielS »

ga naar de facebook van nederlandparaat en stel daar je vraag dan word je gelijk geholpen.

succes.

grt emiel
soldaatstefan
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2011, 16:41

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door soldaatstefan »

emielS schreef:ga naar de facebook van nederlandparaat en stel daar je vraag dan word je gelijk geholpen.

succes.

grt emiel
hoi Emiel,

die heb ik al ge-''vind ik lijk''t! maar ik zal het er vragen, bedankt!

mvg,
stefan
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Erik »

Stefan,

ga gewoon naar de site van de VHM, daar maakt NLP deel van uit:
http://www.livinghistory.nl
Zoek daar tussen de living historygroepen "Nederland Paraat". Hier vind je een contactadres waar je je vragen kwijt kunt.

Erik de Bruin
groepsvertegenwoordiger Nederland Paraat
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Bert-Jan »

anders deze site misschien? http://dutchreenactors.proboards.com/
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Erik »

bertjan schreef:anders deze site misschien? http://dutchreenactors.proboards.com/
Bertjan, dat is de site en forum van de Amerikaanse groep "5RI Nederlandse" van Peter Geyer. Die wijzen je door naar Nederland Paraat.
http://www.livinghistory.nl en dan in de lijst "living historygroepen" zoeken naar Nederland Paraat. Daar kun je met vragen terecht.

Het is fijn dat mensen bij onze groep willen komen, meer jonge mensen erbij is altijd welkom.
Echter, Nederland Paraat heeft zijn eigen ideeen over wat er te koop is en wat niet. Niet alles wordt geaccepteerd en dan heb je het voor niets gekocht, of je moet het fijn vinden om 350 EU uit te geven aan een blauwig pak wat doet denken aan "Nederlandse veldtenue".
Het beste is om gewoon je gezicht eens te laten zien op een van de evenementen waar Nederland Paraat bij aanwezig is. De mannen kunnen je exact vertellen wat wel of wat niet. Bovendien kunnen wij je vertellen wat de groep zoal doet en waar-ie voor staat! Steek je meer van op dan "lijk't" op faceboek.

Welkom!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Mark L
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2013, 21:48

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Mark L »

Hallo ,


Ik weet niet of je nog opzoek bent maar deze website heeft wel enkele spullen :)

http://www.re-enactmentshop.com/webshop ... dutch-army

Heb al eens enkele dinge besteld en deze zijn altijd aangekomen , en een vriendelijk service :!:
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Erik »

Dat is de shop van Tim van Deutekom, een bekende naam binnen de reproductiewereld. Hij heeft een aantal items NLD WO2.
De onbereden gasmaskerdraagzak is een hele goeie, die ga je niet beter vinden in reproductie. Ook de M17 draagbandenstel is goed! Daarnaast is een aantal zaken die je van tevoren eerst zelf onder handen moet nemen voordat je het daadwerkelijk kunt gaan gebruiken maar dat zul je bij alle reproducenten aantreffen.
Praat eens met mensen van Nederland Paraat. Zij kunnen je exact aangeven wat er goed (en mis) is aan de verschillende uitrustingsstukken!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Janssen
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 dec 2013, 18:57
Locatie: Limburg

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Janssen »

Ik weet niet of je bekend bent met Schipperfabrik maar deze verkopen an sich wel goede repro's. Ik heb een paar dingen van hun gekocht en deze waren wel goed gemaakt. Ik weet wel niet of hun leerwerk ook van goede kwaliteit is aangezien ik nog nooit leerwerk bij hun heb gekocht. Heeft iemand hier wel ervaring mee ?

http://schipperfabrik.com/store/index.p ... kbrkkv24o7

*EDIT*

Ik zie net dat je Schipper al vermeld had, ik had iets te snel gelezen.
Laatst gewijzigd door Janssen op 25 feb 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit ga ik voorbij uwe woningen, zonder op den voorgevel deze geheimzinnige onzichtbare woorden, maar welke gij door geheel uw leven daarin gegrift hebt, te lezen:
"Zonder vrees en zonder blaam"
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door hajos »

Leerwerk van Schipper is goed. Beter dan van re-enactmentshop.

Schipper gebruikt Argentijns runderleer, van Deutekom denk ik bij de koppel varkensleer.
Deze verliest vrij snel zijn stevigheid.
Laatst gewijzigd door hajos op 25 feb 2014, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Janssen
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 dec 2013, 18:57
Locatie: Limburg

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Janssen »

Leerwerk van re-enactmentshop laat soms aan de wensen over. Ik heb in het verleden ook al eens leerwerk gekocht voor mijn andere uitbeeldingen en deze waren ook van varkensleer gemaakt. De kwaliteit is op zich wel ok maar zo te zien levert Schipper beter leer.
Nooit ga ik voorbij uwe woningen, zonder op den voorgevel deze geheimzinnige onzichtbare woorden, maar welke gij door geheel uw leven daarin gegrift hebt, te lezen:
"Zonder vrees en zonder blaam"
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: waar vind ik NL pre 1940 repro?

Bericht door Erik »

Janssen schreef:Ik weet niet of je bekend bent met Schipperfabrik maar deze verkopen an sich wel goede repro's.
Nederland Paraat heeft de originelen geleverd aan Paul Schipper om te repliceren. Dus ja, we zijn wel bekend met Schipperfabrik.
Lees eens wat ik verder schreef:Praat eens met mensen van Nederland Paraat. Zij kunnen je exact aangeven wat er goed (en mis) is aan de verschillende uitrustingsstukken!
Gewoon doen. Babbelen via de computer is lang niet zo effectief als praten, luisteren, kijken, voelen.
Je kunt ons vinden op http://www.livinghistory.nl. Zoek even bij "Living historygroepen" naar Nederland Paraat. Hier is een evenementenagenda te zien!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie