battle look helm

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

Hallo allemaal,

heeft iemand hier enig idee hoe ik een helm kan verouderen. Of is er iemand die dit kan? Ik hoor graag van jullie.

het gaat om een fibre rim mk2 repro helm.

Thanks

Gr TNT
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: battle look helm

Bericht door Kugelblitz »

Ik heb je vraag even verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

Tja, wat dacht je van licht schuren, bewerken met wat gereedschap, stenen, insmeren met donker vet en dan weer eraf wrijven, beetje roestplekken opbrengen met een sponsje gedoopt in oranje/bruine kleur etc.
Vooral niet te voorzichtig zijn, maar wel logisch nadenken bij het aanbrengen van slijtage. Op welke plekken slijt een helm het meest, rond de randen, bovenop?

Zijn voldoende mogelijkheden, ligt eraan wat voor helm het is en hoe hij eruit moet zien. Moet hij zwaar beschadigd zijn, of gewoon lichtgebruikt? Daarnaast is het ook van belang bij welke eenheid hij wordt ingezet, een helm die in Afrika rondslingert ziet er heel anders uit dan een uit Rusland.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

ah thanks voor het verplaatsen wist niet goed waar ik het neer moest zetten :)

en nogmaals thanks voor het advies ( ik wil met de helm normandie/arnhem uitbeelden)

greetz TnT
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: battle look helm

Bericht door Mallory »

Als ik jou was zou ik contact opnemen met forumlid Erik S. Ik spreek uit eigen ervaring dat hij o.a. helmen op geweldige wijze weet te verouderen, van camouflageverf te voorzien enz. Zoiets doe je zelf niet na zonder een beetje ervaring.
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

Mallory,

Thanks voor de tip heb m een pb gestuurd.

Cheers
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: battle look helm

Bericht door Gijscollector »

Als je de helm voor re-enactment wilt gaan gebruiken raad ik aan om er weinig meer aan te doen dan het leerwerk goed invetten (rapide ledervet) en de helm gewoon te gaan dragen. Je zult zien dat na een paar evenementen de helm er al gebruikt uit gaat zien.

Maar wellicht kun je eens een foto plaatsen van hoe de helm er nu aan toe is?
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: battle look helm

Bericht door Kugelblitz »

Mallory schreef:Als ik jou was zou ik contact opnemen met forumlid Erik S. Ik spreek uit eigen ervaring dat hij o.a. helmen op geweldige wijze weet te verouderen, van camouflageverf te voorzien enz. Zoiets doe je zelf niet na zonder een beetje ervaring.
Uiteraard niks te nadele van Erik, maar waarom zou je zelf niet aan de slag gaan? Is een erg leuke bezigheid en iedereen kan dat wel, al vergt het natuurlijk wel wat oefening en geduld. Zo wordt het ook echt je eigen helm die je geheel naar smaak kunt aanpassen.
Als het je zelf niet lukt kun je hem natuurlijk altijd nog uitbesteden...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

thanks all...ik gaat m ff afdragen keertje lekker in de modder rollen ofzo. De leren bandjes heb ik de binnekanten met bruine schoenpoets bewerkt ziet er al stukkie beter uit als dat bleke leder.
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

ik hoop dat deze link werkt. maar tot zover het verouderen.

http://www.flickr.com/photos/86318558@N ... hotostream

http://www.flickr.com/photos/86318558@N ... otostream/

greetz TNT
Gebruikersavatar
Miller
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 sep 2006, 12:20
Locatie: Ginkelsche Heide, Ede bij Arnhem, Gelderland, The Netherlands

Re: battle look helm

Bericht door Miller »

Hoi,

Wil je de helm gaan gebruiken om mee te re-enacten? Dan moet je `m niet verouderen. Met gebruik slijt ie vanzelf, en toen kregen ze t spul ook nieuw uitgereikt.....
Floris / MILLER
Werkgroepcoördinator 1 Border, War Department Military Living History Association
--->> http://www.wardepartment.nl" onclick="window.open(this.href);return false; <<---
(Gezocht: Nederlandse VN uitzending Libanon UNIFIL '79-'85 items)
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

dat is waar wat je zegt Miller. Helaas re-enact ik niet zoveel meer zodat het slijten wat minder snel gaat dus ff een handje geholpen.
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: battle look helm

Bericht door Gijscollector »

Meer dan wat je nu hebt gedaan zou ik niet aan de helm doen, hooguit het binnenwerk invetten met ledervet (rapide, geen bruin schoensmeer ofzo!). Uiteraard wel zorgen dat de bruine schoenpoets goed is uitgepoetst zodat je geen bruine striemen op je gezicht krijgt :wink:
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: battle look helm

Bericht door Kugelblitz »

Foto zou leuk zijn, misschien zijn er nog wat verbeteringen? Heb nu eigenlijk geen idee waarover we het hebben...

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
tim-tnt83
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2012, 22:05

Re: battle look helm

Bericht door tim-tnt83 »

Kugel,

als je de link volgt naar flickr verder bovenaan kan je zien wat ik met de helm gedaan heb :) @ gijs de bruine schoenpoets geeft niet af haha ben nu bezig met het insmeren met de ledervet.

greetz
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: battle look helm

Bericht door Kugelblitz »

tim-tnt83 schreef:Kugel,

als je de link volgt naar flickr verder bovenaan kan je zien wat ik met de helm gedaan heb :) @ gijs de bruine schoenpoets geeft niet af haha ben nu bezig met het insmeren met de ledervet.

greetz
Sorry, sorry, had ik niet gezien! :D Ziet er wel netjes uit zo, heel licht een beetje schuren rond de randjes ofzo (ook van het leer) en inderdaad gaan dragen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie