Alhoewel ik zelf niet aan levende geschiedenis doe vindt ik het altijd wel enorm interessant! Nu vroeg ik mij af hoe de mensen het hier doen. Ik snap best dat jullie het allemaal hartstikke leuk vinden om een elite eenheid uit de oorlog uit te beelden, maar hoe realistisch is dit?
Ik kwam net onderstaande foto tegen hier op het forum:
Allereerst wil ik niemand kwetsen, maar het is overduidelijk dat de persoon links behoorlijk volslank is. Niks mis mee natuurlijk, maar de Britse parachutisten waren tijdens de oorlog een ''elite'' eenheid. Nu snap ik absoluut dat het een hobby is, maar is het niet veel realistischer om een uitbeelding te kiezen die bij iemand persoonlijk past? Hetzelfde zie je vaak met leeftijd. Zo heb ik al diverse malen 50 plussers in 101st airborne uniformen zien lopen. Zo ver mij bekend is ben je bij de Airborne op je 30e eigenlijk al een ''ouwe lul''.Er zijn zoveel uitbeeldingen die geschikt zijn voor de wat oudere onder ons, maar toch kiezen de meeste nog steeds voor een uitbeelding als front soldaat.
Natuurlijk waren er ook in de oorlog uitzonderingen maar het is niet denk ik niet de bedoeling dat het publiek het beeld krijgt dat de 101st airborne division de Amerikaanse variant van de Volkssturm was.