Gezocht rondom Twente

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door Jasper J »

Er is wat voor te zeggen dat ss niet mag, ik begrijp het wel zeker de mensen die de ss uit de films kennen.
Het staat buiten kijf dat ook eenheden van de wehrmacht net zo hard meededen aan slacht partijen en het bijvoorbeeld plat branden van dorpen, ook zullen er ss eenheden zijn die niets op hun kerfstok hebben.
Ik denk dat het beste is dat we beginnen bij de wehrmacht dan kunnen we later altijd kijken om het uit te breiden.

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door Erik »

We dwalen af.
JJK101: 13 jaar is te jong. Heeft naast je jonge koppie ook veel te maken met wapens dragen in Nederland. Lees ook wat comrade schrijft; hij kan het weten na een aantal jaren toch wel intensief in de uitbeeldingswereld te zitten.

Wat je wel kunt doen en wat ik veel jongeren ook zie doen, is meedoen bij uitbeeldingen als burgerjongen! Zorg wel dat je dat 'georganiseerd' doet: via een vereniging die aangesloten is bij het LPLG (Landelijk Platform Levende Geschiedenis) Geeft je de tijd om de uitbeeldingswereld goed te bekijken en je te orienteren! Je leert er de mensen kennen en zij leren jou kennen! Daarnaast kun je sparen; de hobby is niet goedkoop! Zodra je zeker weet wat je wilt doen kun je vast je uitrusting gaan verzamelen: luister goed naar de uitbeelders waar je die het best kunt vergaren, niet elke dealer heeft even goed spul!
Op deze manier kom je goed voorbereid de uitbeeldingswereld binnen. De meeste verenigingen nemen al vanaf 17 jaar in, hoewel je dan wel ongewapend optreedt (in 'mijn' groep dien je dan als hospitaalsoldaat)

En inderdaad, ik ken ze ook: jongens van 14-15 die zich verkleden als sergeant van een airborne-eenheid, daarmee rondstappen en zich "riejenektor" noemen. Reden temeer om de term "reenactment" niet meer te gebruiken.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
riruk brusilov
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2015, 19:09

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door riruk brusilov »

Hoi,
Ik ben zelf 14 jaar en vanaf april actief bij Krasny Oktjabr als Partizaan, dat is misschien een oplossing. Ik zal worden gebruikt als loopjongen en verkenner.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door Jim »

De topic starter heeft dit topic gestart in 2013.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door Erik »

Jim schreef:De topic starter heeft dit topic gestart in 2013.
De laatste berichten geven echter nog steeds de huidige realiteit weer en zijn dus geldig en van waarde. 'k Zou het gewoon laten staan.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door Jim »

Erik schreef:
Jim schreef:De topic starter heeft dit topic gestart in 2013.
De laatste berichten geven echter nog steeds de huidige realiteit weer en zijn dus geldig en van waarde. 'k Zou het gewoon laten staan.
Dat bedacht ik mij vandaag ook ineens, toen ik er nog eens nuchter over nadacht.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
jeetee
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2014, 12:20
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Gezocht rondom Twente

Bericht door jeetee »

Onze groep houdt zich aan de samenstelling van een eenheid uit de betreffende periode. Er zijn ook soldaten zonder onderscheiding, dus niet eens allemaal private first class. Als je dan in Normandië in St Mere Eglise een menneke van jaar of 15 tegenkomt als Majoor met Pilotenzonnebril.....tja....Dan ben je inderdaad een riejenectur :bonk: jammer...
Gaat niet, bestaat niet!
Plaats reactie