M43 Veldpet

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

FriedHelm
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 jan 2015, 21:08
Locatie: katwijk aan zee

Re: M43 Veldpet

Bericht door FriedHelm »

het liefst kwaliteit.
had er zo nog niet over nagedacht maar je hebt gelijk.
ben ook nog van plan te re enacten raden jullie daar origineel of goeie repro's aan
Ben nieuw in het hele verzamel en re enacten gebeuren dus hulp wordt zeer gewaarderd.

p.s. Duits re enacten
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: M43 Veldpet

Bericht door uniformverzamelaar »

Tja, ik ben geen re-enactor.

Maar als je dat van plan bent zou het zonde zijn op voor dergelijk doel originele zaken te gebruiken.

Persoonlijk vind ik het al zeer erg dat ze materiaal dat wel origineel is maar van later datum ombouwen tot re-enacment materiaal.
Ook van het latere spul zijn er verzamelaars en die vinden dat natuurlijk ook niet zo fijn.

En dat ze dan wat afwijkingen zijn van het originele zal door de doorsnee toeschouwers zeker niet opgemerkt worden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
FriedHelm
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 jan 2015, 21:08
Locatie: katwijk aan zee

Re: M43 Veldpet

Bericht door FriedHelm »

snap wat je bedoelt is ook zonde om iets met historische waarde aan te gaan passen en de waarde dus weg haalt
maar bedankt voor je advies over deze zaken
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: M43 Veldpet

Bericht door Erik »

hajos schreef:Had toch te maken hoe de kop van de adelaar staat?Wehrmacht was dacht ik links en rechts ss.
Ik weet alleen dat de Keizerrijksadelaar/Reichswehradelaar in een aantal gevallen de kop naar links had. In 1934 of 1935 is dat recht(s)getrokken: alles naar rechts kijkend.
Moet er wel bij zeggen dat dit verhaal mij bekend is van de Koppelschlösse.
friedhelm schreef:ben ook nog van plan te re enacten raden jullie daar origineel of goeie repro's aan
In de regel bepaalt de groep dat. Neem eens contact op: http://www.3kompanie.eu Dit is de groep Windhund, toch wel één van de meest bepalende in Nederland.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M43 Veldpet

Bericht door Kugelblitz »

De 'Parteiadler' kijkt vanuit de vogel gezien naar links, de 'Reichsadler' naar rechts. Alle adelaars op uniformen etc. kijken naar links, dus zowel bij Heer, Luftwaffe, Kriegsmarine en SS.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jules95
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
Locatie: midden Limburg

Re: M43 Veldpet

Bericht door Jules95 »

FriedHelm schreef:het liefst kwaliteit.
had er zo nog niet over nagedacht maar je hebt gelijk.
ben ook nog van plan te re enacten raden jullie daar origineel of goeie repro's aan
Ben nieuw in het hele verzamel en re enacten gebeuren dus hulp wordt zeer gewaarderd.

p.s. Duits re enacten
Het beste is gecombineerd,

Zelf ben ik lid van der Windhund, ik heb een originele helmschaal met repro binnenwerk, originele broodzak, eetketel, veldfles, k98 tasjes, bajonet, schep en zeltbahn.
Dit is aan te raden omdat er toch nog best veel verschil inzit met de repro items.
Plaats reactie