displays!!

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

displays!!

Bericht door mexpyne »

Beste mede-reenactors & verzamelaars!

Ik vroeg me af,wat jullie zelf,of als vereniging gebruiken als display!! (om een beetje inspiratie op te doen)
natuurlijk zijn wij zelf,en de tenten en alles wat daar bij hoort ook al display,maar wat gebruiken jullie daar naast, om het nog wat meer aan te kleden?
een field kitchen,een waslijn,kapper-barber? laat de fantasie maar vloeien,je kan het zo gek niet verzinnen!!
ik ben wel benieuwd wat jullie gebruiken!!

Greetings
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: displays!!

Bericht door Nick-H »

Hoi Mex

Het is maar net wat je uitbeelding is. Wat wij altijd proberen in een realistisch werkend display op te zetten. Met dingen die realistisch zijn bij de uitbeelding die je doet. Als je bijvoorbeeld een infanterie peloton uitbeeld dan is het een prachtige display om je met de hele groep in te graven. Je kan natuurlijk ook dingen doen die het regiment wat je uitbeeld toen ook heeft gedaan. Zo hebben wij met http://www.wardepartment.nl op het LPLG 2 jaar geleden een grote kit inspectie gedaan. Wat in 1944 is gebeurt vlak voor dat "The Border regiment" naar Oosterbeek is gegaan.

Een ander mooi voorbeeld is afgelopen Weekend op station Opperdoes.

Daar hebben we een mooi werkend systeem gehad. we hadden een HQ met daaraan verbonden een Signals office. waarvan berichten uitkomen die weer via Dispatch riders van de Motor Transport section(MT section) werden verspreidt. Daarnaast liepen er 2 infanterie groepen rond die ook weer door het HQ op basis van binnengekomen info op pad werden gestuurd. Ook haalde de MT section vanuit een trein goederen op en die werden vervolgens in konvooi naar station Medemblik toe gebracht.
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: displays!!

Bericht door Erik »

Hoi Mex!

Wat Nederland Paraat doet (NLD Leger 1939-1940) is het inrichten van een onderkomen zoals je die kon aantreffen op de boerderijen aan de Grebbelinie. Ge-improviseerde kribben, alle meubels in de stijl van de jaren dertig, wapenrekken, plankjes voor de uitrustingen, strozakken, dekens, olielantaarns, name it! De uitbeelders zelf zorgen dat alles wat ze bij zich hebben in de stijl van de jaren dertig is: flessen, verpakkingen van etenswaren etc. Zelf zijn ze natuurlijk volledig gekleed en uitgerust conform een soldaat uit die tijd.

Ook zijn wij wel eens in de gelegenheid gereconstrueerde loopgraven te bezetten, dan kun je helemaal uit je dak gaan wat inrichting betreft! De groep beschikt over honderden zandzakken, veldversterkingsmateriaal etc.

In bivak (met manschappententen) zelfde verhaal. Je vraagt je af wat een leger in die tijd met zich meekruide en daar zorg je dan voor. E.e.a. haal je uit de voorschriften, foto's, dagboeken etc. etc. Onze groep beschikt over een gereconstrueerde wastafel te velde (gemaakt naar de voorschriften) en een veldlatrine, ook uit de voorschriften gehaald.

Eigenlijk moet je je omgeving (de context) met een jaren dertig bril bekijken. Alles wat daar niet in thuishoort moet je camoufleren of domweg verwijderen. Of vervangen door iets wat wel waarschijnlijk was voor de jaren dertig.

Ook je acties die je uitvoert zijn display, zoals Nick al aangaf. Nederland Paraat voert met regelmaat alarmeringsoefeningen uit, waarbij de eenheid zo snel mogelijk in de stelling moet gaan. Ook richten we wel eens een schietbaan in, met schijven e.d. die gemaakt zijn naar de vooroorlogse modellen. We schieten dan (uiteraard met losse flodders) onze schietoefeningen in de voorgeschreven schiethoudingen. Leuk voor het publiek en goed voor de vorming van de groep. Net zoals marsen! Of kamer-en-bed-inspecties. Of onderhoud aan je wapen en uitrusting. Eten halen uit de originele veldkeuken, eten uit je eetblik, pijpje opsteken na de maaltijd.
Sterker nog: een tukje doen na wachtdienst, onder de manschappenmantel, is al een display! Want conform aan datgene wat je kon aantreffen in een onderkomen tijdens de mobili39 van 40satie!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

Re: displays!!

Bericht door mexpyne »

Nick-H schreef:Hoi Mex

Het is maar net wat je uitbeelding is. Wat wij altijd proberen in een realistisch werkend display op te zetten. Met dingen die realistisch zijn bij de uitbeelding die je doet. Als je bijvoorbeeld een infanterie peloton uitbeeld dan is het een prachtige display om je met de hele groep in te graven. Je kan natuurlijk ook dingen doen die het regiment wat je uitbeeld toen ook heeft gedaan. Zo hebben wij met http://www.wardepartment.nl op het LPLG 2 jaar geleden een grote kit inspectie gedaan. Wat in 1944 is gebeurt vlak voor dat "The Border regiment" naar Oosterbeek is gegaan.

Een ander mooi voorbeeld is afgelopen Weekend op station Opperdoes.

Daar hebben we een mooi werkend systeem gehad. we hadden een HQ met daaraan verbonden een Signals office. waarvan berichten uitkomen die weer via Dispatch riders van de Motor Transport section(MT section) werden verspreidt. Daarnaast liepen er 2 infanterie groepen rond die ook weer door het HQ op basis van binnengekomen info op pad werden gestuurd. Ook haalde de MT section vanuit een trein goederen op en die werden vervolgens in konvooi naar station Medemblik toe gebracht.

Ik heb inderdaad wat foto's voorbij zien komen! zag er goed uit!!
jammer dat ik niet even ben langs gekomen.
soms stallen wij een hele telefoon/communicatie centrale uit onder de luifel, verbonden met de loopgraven/foxholls.
ik heb wel al veel leuke verschillende dingen gezien,zoals een winkeltje gemaakt van hout en pallets en kisten met groenten en fruit en personal items,complete veld keukens,barbers,schoenmakers etc etc....
volgend weekend naar Overloon en weekend daarna Zutendaal waar wij als groep ook aanwezig zijn.
weer wat inspiratie op doen :mrgreen:
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

Re: displays!!

Bericht door mexpyne »

Erik schreef:Hoi Mex!

Wat Nederland Paraat doet (NLD Leger 1939-1940) is het inrichten van een onderkomen zoals je die kon aantreffen op de boerderijen aan de Grebbelinie. Ge-improviseerde kribben, alle meubels in de stijl van de jaren dertig, wapenrekken, plankjes voor de uitrustingen, strozakken, dekens, olielantaarns, name it! De uitbeelders zelf zorgen dat alles wat ze bij zich hebben in de stijl van de jaren dertig is: flessen, verpakkingen van etenswaren etc. Zelf zijn ze natuurlijk volledig gekleed en uitgerust conform een soldaat uit die tijd.

Ook zijn wij wel eens in de gelegenheid gereconstrueerde loopgraven te bezetten, dan kun je helemaal uit je dak gaan wat inrichting betreft! De groep beschikt over honderden zandzakken, veldversterkingsmateriaal etc.

In bivak (met manschappententen) zelfde verhaal. Je vraagt je af wat een leger in die tijd met zich meekruide en daar zorg je dan voor. E.e.a. haal je uit de voorschriften, foto's, dagboeken etc. etc. Onze groep beschikt over een gereconstrueerde wastafel te velde (gemaakt naar de voorschriften) en een veldlatrine, ook uit de voorschriften gehaald.

Eigenlijk moet je je omgeving (de context) met een jaren dertig bril bekijken. Alles wat daar niet in thuishoort moet je camoufleren of domweg verwijderen. Of vervangen door iets wat wel waarschijnlijk was voor de jaren dertig.

Ook je acties die je uitvoert zijn display, zoals Nick al aangaf. Nederland Paraat voert met regelmaat alarmeringsoefeningen uit, waarbij de eenheid zo snel mogelijk in de stelling moet gaan. Ook richten we wel eens een schietbaan in, met schijven e.d. die gemaakt zijn naar de vooroorlogse modellen. We schieten dan (uiteraard met losse flodders) onze schietoefeningen in de voorgeschreven schiethoudingen. Leuk voor het publiek en goed voor de vorming van de groep. Net zoals marsen! Of kamer-en-bed-inspecties. Of onderhoud aan je wapen en uitrusting. Eten halen uit de originele veldkeuken, eten uit je eetblik, pijpje opsteken na de maaltijd.
Sterker nog: een tukje doen na wachtdienst, onder de manschappenmantel, is al een display! Want conform aan datgene wat je kon aantreffen in een onderkomen tijdens de mobili39 van 40satie!

die kleine dingetjes die jij noemt zoals ; flessen, verpakkingen van etenswaren,strozakken, dekens, olielantaarns zijn juist de kleine details wat ik vaak mis!
wij (als groep) proberen natuurlijk wel zo veel mogelijk uit oude historisch correcte dingen te eten&drinken tijdens bezoekers uren
laats een grote partij oude olie lampen en juten zakken weten te bemachtigen om weer wat meer aan te kleden.
een schietbaan heb ik nog nooit eerder gezien,maar wel ontzettend gaaf! :yes:
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: displays!!

Bericht door Erik »

mexpyne schreef:... die kleine dingetjes die jij noemt zoals ; flessen, verpakkingen van etenswaren,strozakken, dekens, olielantaarns zijn juist de kleine details wat ik vaak mis!
Maar wel heel belangrijk! Tot en met het pakje vloei in je tabaksblikje toe!
mexpyne schreef:wij (als groep) proberen natuurlijk wel zo veel mogelijk uit oude historisch correcte dingen te eten&drinken tijdens bezoekers uren
laats een grote partij oude olie lampen en juten zakken weten te bemachtigen om weer wat meer aan te kleden.
een schietbaan heb ik nog nooit eerder gezien,maar wel ontzettend gaaf! :yes:[/b]
Als de groep wat mee wil werken gaan wij ook na de publieksuren door met de historische context. Marsoefeningen hebben we ook wel 's avonds gedaan, de keukengroep zorgt dan voor koffie bij terugkomst! Wapenonderhoud, kleding wisselen en wassen, voeten verzorgen, de hospik prikt eventuele blaren, eigenlijk conform je het zou verwachten in '39-'40.
Overigens heeft niet iedereen daar plezier van, maar de meesten toch wel!
Inrichting van schietbanen vind je in de voorschriften terug, net als hoe de schijven er toen uitzagen. Niet zo'n tour om ze zelf te bouwen! Ook de schietoefeningen staan in schietcahiers beschreven!
En wat dacht je van lessen bajonetvechten? Leuk hoor!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: displays!!

Bericht door Nick-H »

mexpyne schreef:

Ik heb inderdaad wat foto's voorbij zien komen! zag er goed uit!!
jammer dat ik niet even ben langs gekomen.
soms stallen wij een hele telefoon/communicatie centrale uit onder de luifel, verbonden met de loopgraven/foxholls.
ik heb wel al veel leuke verschillende dingen gezien,zoals een winkeltje gemaakt van hout en pallets en kisten met groenten en fruit en personal items,complete veld keukens,barbers,schoenmakers etc etc....
volgend weekend naar Overloon en weekend daarna Zutendaal waar wij als groep ook aanwezig zijn.
weer wat inspiratie op doen :mrgreen:
Daar heb je zeker wat gemist :)
Wij zitten aankomend weekend ook in overloon. We gaan daar de grond in en bouwen een oosterbeek perimeter. Net als The Border Regiment toen ook heeft gedaan.
Met welke groep ben je mee?

Cheers
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Gebruikersavatar
mexpyne
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 mar 2011, 17:59
Locatie: heerlen (welten)

Re: displays!!

Bericht door mexpyne »

Then i will see You on the battlefield sir! Mijn beide groepen zijn aanwezig daar (Band of Brothers & super sixth 6th AD) dus ik switch af en toe met uniform.

Greetings
If I die, I go to heaven because I've already been through hell
Gebruikersavatar
Nick-H
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 mei 2008, 22:35

Re: displays!!

Bericht door Nick-H »

Don't sir me! I work for living.
See you overthere :)
http://www.tommy-talk.com

Dying for freedom isn’t the worst that could happen, being forgotten is
Plaats reactie