gevechts tenue grote maten site?

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Dinges-x
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2017, 20:49

gevechts tenue grote maten site?

Bericht door Dinges-x »

Wie weet een site of adres waar men WO2 gevechtstenue verkopen of namaken die een maatje meer zijn dan wat er op de gangbare sites te verkrijgen is.

Ik zoek namelijk een 1st Poolse para brigade tenue met borst omvang 116 cm(45"-46") en heup 111,5 cm(43"-44")
Engels of canadees tenue ook prima maar door mijn lengte en brede borst omvang is er geen enkel bestaand tenue dat ook maar passen zal, tenminste, niet wat ik vinden kan.
Zelfde probleem heb ik ook om mijn oude (lichting 89-1) NL tenue bij elkaar te sprokkelen. Ik heb al de grootste maten en de gevechtsblouse past echt net maar de broek krijg ik niet dicht.

Wie o wie weet een on-line site of winkel die tenues kan namaken. Tips zeer welkom.
eventuele reacties kun je mailen naar:
Bij voorbaat mijn dank.


E-mailadres verwijderd i.v.m. spambots.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door asjemenou »

Wie Dinges-x kan helpen aan een grote maat gevechtstenue kan contact met hem opnemen via een PB.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door earlymb »

http://qmi.be/ voor repro Britse uniformen, die Poolse para's droegen. Misschien hebben ze ook de correcte insignes?
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door CollectorWo2 »

gevechtsblouse past echt net maar de broek krijg ik niet dicht
Sportschool? :mrgreen:
Sorry voor de flauwe grap kon het niet laten :)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door Jim »

Deze Tsjechische firma, staat bij verschillende bekende reenactment verenigingen goed bekend. Wol is zachter als het origineel, wat voor dragen een plus is, en verder identiek qua kleur en dikte. Je kan je maten via website opgeven. Panther- store.cz maar ik zag net dat ze in augustus geen orders aannemen. Ga voor originele Poland namen. De repro die ik tot nu toe ken zijn slecht
Reproductie adelaars zijn makkelijk en genoeg te vinden. De parachute kraagspiegels ga voor de metalen versie. Deze kwamen als ik mijn huidige info bekijk vaker voor. Deze zijn repro ook makkelijk te vinden. Alles op ebay.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door Erik »

earlymb schreef:http://qmi.be/ voor repro Britse uniformen, die Poolse para's droegen. Misschien hebben ze ook de correcte insignes?
De juiste insignes haal je hier:
http://www.montyslocker.co.uk
http://www.pegasusmilitaria.com
Juiste link voor pantherstore:
http://www.panther-store.cz/en
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door Jim »

Typen op een telefoon (vanuit Polen) valt niet mee. Maar die bedoelde ik. Voor emblemen en baret kan je ook terecht bij sofmilitary.co. uk zoek op Polish en zoals ik eerder vermelde. Ga voor de metalen parachute versie kraagspiegels. De blauw met gele rand is voor parachute infanterie. Geborduurde versies zijn mogelijk gemaakt. Maar metalen versies zijn eigenlijk het enige wat je normaal ziet op originele foto's. En die zijn ook de enige die je ziet op originele jasjes.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door Erik »

Jim, ik ben qua insignes (en rangonderscheidingstekens) een paar keer goed teleurgesteld door SOF. Mijn advies is dan ook geen russische roulette te spelen maar gewoon naar Montyslocker te gaan.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: gevechts tenue grote maten site?

Bericht door Jim »

Montyslocker heeft geen Poolse airborne emblemen, zover ik kan vinden. Vandaar mijn sof advies. Ik ken de sof kwaliteit. Maar persoonlijk zou ik liever via ebay gaan. En liefst zoveel mogelijk origineel. Baret embleem en Poland titels geborduurd, zijn origineel vrij goed te vinden. Gedrukte titels zijn origineel makkelijker maar de trotse Pool ging voor geborduurd. Daarom zijn gedrukte unissued veelvuldig te vinden.
Nog een kleine aanvulling betreft kraagspiegels. Volgens Poolse verzamelaars / reenactors zijn geborduurde ook gebruikt maar veel minder en de voorkeur schijnt ook metaal te zijn. Er zijn zelfs voorschriften maar niet helemaal volledig naar het schijnt.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie