Niet alles was naar mijn mening geslaagd. Met name wat ik fantasie items noem. Objecten gemaakt in "militaire" stijl die niet dan wel zeer waarschijnlijk niet hebben bestaan.
In de jaren dat ik militaria verzamel heb ik heel wat reproducties gemaakt / reparaties gedaan. Ik heb er zelden een probleem mee gehad om incompleet matriaal te kopen voor een zachte prijs en weer de authentieke staat te geven met reserve of incompleet materiaal wat ik bij aankopen erbij kreeg of express kocht.
Lang geleden een WS 18set waarvan door een zendamateur het "on"nodige was afgeslepen/ verwijderd o.a draagbeugels. Die begint nu weer in presentatie staat te komen, met autentieke en reproductie delen. IPV een restauratie topic leek het mij leuker om dit te mixen met zaken die andere leden doen.
Bij deze:
De metaaldelen achter nagemaakt met maten opgemeten door een vriend van zijn origineel. De metaalplaat is afkomstig van beplating van een oude computer!

De hoes is een zelfgemaakte repro (van tentdoek).
Pas toen ik de hoes wilde bevestigen kwam ik erachter dat de bovenste rail ook weg was! Bij de eerste poging lukte mij (tot mijn verrassing) die meteen goed na te maken. Veel onderdelen had ik al verzameld voor dat ik de set had, o.a. de schouderriemen. Maar de riem werd een lange zoektocht. Uiteindelijk vond ik ereen zonder de draagplaatjes maar de verkoper zou me contacteren als hij ze vond want hij had ze er los bijgekocht. Ik had er weinig hoop op maar had iedergeval iets achter de hand. Tot ik er een vond te koop door een Australier in originele verpakking! De eerste versie op de wo1 model PO8 koppel. Dhoewel te groot was ik niet ontevreden over mijn versie.
Ik was echter op basis van foto's begonnen met een poging om reproductie plaat