kogel met code MR

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: kogel met code MR

Bericht door asjemenou »

xpdeus schreef:deze zijn onklaar gemaakt , ik maak mijn kogels altijd onklaar

mvg

Dan heb je 30 jaar geluk gehad. Ik heb het al vaak genoeg verteld op dit forum maar goed, blijkbaar moet ik het blijven herhalen. Mijn oom was een EOD'er en gruwelde van personen die met metaaldetectors WOII-munitie opgroeven. Meerdere malen heeft hij explosieven opgeruimd die bij "verzamelaars" in de schuur of op zolder lagen. Tot pantservuisten aan toe. Mijn oom kon daar erg boos om worden omdat dit het meest gevaarlijke scenario voor hem betekende. Een onstabiel stuk munitie in een rijtjeshuis!
Dit hield in dat soms een woonwijk ontruimt moest worden. Het moge duidelijk zijn dat mijn oom zijn leven riskeerde om zo'n stuk munitie uit huis te krijgen.
Blijkbaar acht jij je kundig genoeg om kogels uit elkaar re peuteren. Iets waar zelfs mijn oom zich nog niet aan waagde. Munitie is niet alleen explosief maar het bevat ook zware of giftige stoffen. En waar laat jij dat dan?

PB gestuurd aan xpdeus.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: kogel met code MR

Bericht door Erik »

xpdeus schreef:deze zijn onklaar gemaakt , ik maak mijn kogels altijd onklaar

mvg
Het werken aan munitie zoals jij beschrijft is een erkenningsplichtige handeling ofwel: je moet erkenningshouder zijn. Als je dat niet bent, zit je aan het verkeerde lijntje van de wetgeving!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: kogel met code MR

Bericht door Kugelblitz »

Neem het advies van onze leden alsjeblieft ter harte, ondeskundig te werk gaan met scherpe munitie kan je inderdaad je leven kosten! Dat het tot nu toe goed gegaan is, geeft geen garantie voor de toekomst...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: kogel met code MR

Bericht door uniformverzamelaar »

Proficiat voor de mods ze doen dan toch goed werk met waaghalzen te waarschuwen.

Ze zouden zich ook beter een beetje bezig houden met andere en niet mindere belangrijkere topics als ze hun hobby nog lang lief willen hebben.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Dashboard
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2019, 09:50

Re: kogel met code MR

Bericht door Dashboard »

Ik zie geen melding volgens mij wat betreft de herkomst van de kogel met code Mr, dus hierbij alsnog de locatie : Manufacture de Machines du Haut-Rhin, (Manurhin), Mulhouse-Bourtzwiller, France.
Plaats reactie