Ik vraag me nu af van welk wapen deze geweest kunnen zijn, zou iemand mij dat kunnen vertellen!
Bekijk de foto's hoe ze er uit zien

( op de onderkant staat k1941 en w1
Beste sjoerdsvdwal schreef:Als je je status als beginnend lid wilt ontgroeien neem dan de volgende tip van mij aan:
Nooit, maar dan ook NOOIT aan scherpe munitie knutselen!
En al helemaal niet aan rondvondsten, je zal niet de eerste zijn die vingers of meer moet missen.
Gr.
Sjoerd
Kun je me misschien vertellen bij welk wapen deze munitie hoort?racefiets schreef:Je bedoelt, kijk hoe ik tekeer nen gegaan op een scherpe patroon..... het is een .303 pantserdoorborend.
lee enfieldmartijn123a schreef:Kun je me misschien vertellen bij welk wapen deze munitie hoort?racefiets schreef:Je bedoelt, kijk hoe ik tekeer nen gegaan op een scherpe patroon..... het is een .303 pantserdoorborend.
Een pantserdoorborende patroon zul je niet zo snel in een geweer tegenkomen. Kan wel trouwens.earlymb schreef:Of Bren, Vickers, Browning... Zat wapens op .303.
Misschien in tegenstelling tot de Britten, maar de Amerikaanse infantry gebruikte massaal AP ( pantserdoorborend) patronen in hun geweer tijdens de Europese campagne in WO2...Erik schreef:Een pantserdoorborende patroon zul je niet zo snel in een geweer tegenkomen. Kan wel trouwens.earlymb schreef:Of Bren, Vickers, Browning... Zat wapens op .303.
Ik denk ook dat hij niet van een lee enfield is want ik heb gister weer 1 gevonden op de zelfde plek en aan die huls zit een bandje waarmee de kogels aan elkaar zitten/zaten.earlymb schreef:Of Bren, Vickers, Browning... Zat wapens op .303.
ammo schreef:Deze patroon is iig niet voor de vickers.
Hoezo niet Ammo? Naar ik weet is de Vickers van Engelse makelij gewoonlijk gekamerd voor de .303 British.ammo schreef:Deze patroon is iig niet voor de vickers.