25 pounder fuze

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Plaats reactie
twinskay
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 sep 2017, 21:33

25 pounder fuze

Bericht door twinskay »

Hallo allemaal ik heb 2. 25 pounder fuze gevonden en ik vroeg me af of zo iets nog gevaarlijk is ik hedb hem nu laten liggen maar als het geen kwaat kan zou ik hem mee willen nemen als iemand iets weet hoor ik het graag alvast bedankt gr kay
Bijlagen
IMG-20180309-WA0016.jpg
IMG-20180309-WA0014.jpg
IMG-20180309-WA0019.jpg
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: 25 pounder fuze

Bericht door soldaat »

zeker nog gevaarlijk achter onder bij de schroefdraad zie je nog een dopje en daar zit nog tnt in en heeft ook nog een slaghoedje
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: 25 pounder fuze

Bericht door Haplo »

Mooi laten liggen en melden.
Deze dingen kunnen je wel een aantal vingers kosten.
Komt bij, dit soort materiaal is onderhevig aan een justitiële ontheffing en dus niet vrij te houden.
Mvg/Best regards, Sipke
steve-0o0
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2018, 11:10

Re: 25 pounder fuze

Bericht door steve-0o0 »

Dit is mogelijk een Schokbuis No. 117 of 119.
De springstof zit nog in de buis. laat liggen!!
pepe

Re: 25 pounder fuze

Bericht door pepe »

Ben even weg geweest en nu kom ik nog eens kijken , niets veranderd hier mensen blijven rond zeulen met nog gevaarlijk spul , bij aankoop detector zou men verplicht de sticky s hier moeten lezen haha
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: 25 pounder fuze

Bericht door WO2NLLzoeker »

pepe schreef:Ben even weg geweest en nu kom ik nog eens kijken , niets veranderd hier mensen blijven rond zeulen met nog gevaarlijk spul , bij aankoop detector zou men verplicht de sticky s hier moeten lezen haha
nadat ik een metaaldetector had gekocht zag ik ook vaak dat mensen zoiets meenamen toen ben ik me er ook maar snel in gaan verdiepen gellukig niks gevaarlijks gevonden alleen een paar kogels en hulzen en andere dingen
:+ :+
pepe

Re: 25 pounder fuze

Bericht door pepe »

Ben ook zo geweest hoor , heb mijn les ook al doende geleerd , bij twijfel afblijven is de boodschap en dan nog
Onlangs het verhaal gelezen van meisje die mooie STEEN had gevonden op het strand in nl ? In luchthaven bleek het iets heel anders te zijn
Plaats reactie