Welke huls
-
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
-
- Lid
-
- Lid
- WO2NLLzoeker
- Lid
- Gegeven: 5 keer
- Ontvangen: 4 keer
Re: Welke huls
Bren gun vicker lee enfield em zo kun je maar door gaan eigenlijk bijna alle engelse wapenssnijder1975 schreef:Ok dankje
Welk wapen was dat ?
De huls is in canada gemaakt
- WO2NLLzoeker
- Lid
Ja ik vind die ook altijd met een streepje op het slaghoedje is het door een bren afgeschotenearlymb schreef:Deze is waarschijnlijk afgeschoten met een Lee-Enfield geweer.
Deze huls werd niet in de Vickers gebruikt.WO2NLLzoeker schreef:Bren gun vicker lee enfield em zo kun je maar door gaan eigenlijk bijna alle engelse wapenssnijder1975 schreef:Ok dankje
Welk wapen was dat ?
Nemo Me Impune Lacessit
- WO2NLLzoeker
- Lid
Jawel hoor in die van voor 1935 wel en ze gebruikte er ook nog die .303 afvuurden er waren maar 800 stuks die 7.92 afvuurden (ik was er vergeten bij te zetten dat dat alleen voor de nederlandse mitraileurs was dat laatste)ze gebruikten gewoon .303 maar je hebt nog heel veel andere uitvoeringen in calibers zoals de russen die gebruikten 7.62ammo schreef:Deze huls werd niet in de Vickers gebruikt.WO2NLLzoeker schreef:Bren gun vicker lee enfield em zo kun je maar door gaan eigenlijk bijna alle engelse wapenssnijder1975 schreef:Ok dankje
Welk wapen was dat ?
@ WO2NLLzoeker Jawel hoor in die van voor 1935 wel en ze gebruikte er ook nog die .303
Was mijn antwoord niet duidelijk genoeg ? Staat er bij deze huls een z in het bodemstempel nee dus,De Britse Vickers gebruikten alleen .303
Was mijn antwoord niet duidelijk genoeg ? Staat er bij deze huls een z in het bodemstempel nee dus,De Britse Vickers gebruikten alleen .303
Nemo Me Impune Lacessit
- WO2NLLzoeker
- Lid
De Z maakt alleen uit wat voor soort kruit het isammo schreef:@ WO2NLLzoeker Jawel hoor in die van voor 1935 wel en ze gebruikte er ook nog die .303
En wat voor een soort kruit zat er in de .303 patronen die voor de Vickers werden gebruikt.WO2NLLzoeker schreef:De Z maakt alleen uit wat voor soort kruit het isammo schreef:@ WO2NLLzoeker Jawel hoor in die van voor 1935 wel en ze gebruikte er ook nog die .303
Nemo Me Impune Lacessit
- WO2NLLzoeker
- Lid
Er kunnen ook gewoon VII patronen gebruikt worden in een vickers Mg ik heb gelezen dat ze ook speciale mitraileur lopen haden gemaakt voor nitro kruit patronen (Z) ik heb ook gelezen dat ze een speciale vIIIz kogel hadden gemaakt voor de vickers.... maar goed ik stop nu met zeuren ik heb geen zin in ruzieammo schreef:En wat voor een soort kruit zat er in de .303 patronen die voor de Vickers werden gebruikt.WO2NLLzoeker schreef:De Z maakt alleen uit wat voor soort kruit het isammo schreef:@ WO2NLLzoeker Jawel hoor in die van voor 1935 wel en ze gebruikte er ook nog die .303
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Je haalt wel een hele wereld door elkaar!WO2NLLzoeker schreef:Jawel hoor in die van voor 1935 wel en ze gebruikte er ook nog die .303 afvuurden er waren maar 800 stuks die 7.92 afvuurden (ik was er vergeten bij te zetten dat dat alleen voor de nederlandse mitraileurs was dat laatste)ze gebruikten gewoon .303 maar je hebt nog heel veel andere uitvoeringen in calibers zoals de russen die gebruikten 7.62
De Nederlandse mitrailleurs die jij bedoelt waren de Schwarzlose mitrailleurs die vanaf 1925 werden geboord in kaliber 7.92x57. De Vickers M.08 was inderdaad geboord in het Britse .303" Br., een deel was naar Duits kaliber opgeboord.
De Russische 7.62 bestaat ook, het is het kaliber van de beroemde AK47 en AK 74. Deze heeft echter een korte huls: 39 cm. Die hulzen ga je hier te lande niet teveel vinden, maar zoek eens tijdens je vakantie in Bosnië!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."