Wat voor huls is dit?
-
- Lid
Wat voor huls is dit?
Hallo Allemaal,
Ik heb een huls gevonden op zolder, op internet heb ik geprobeerd te zoeken maar ik word daar niet heel veel wijzer van en zelf heb ik er eigenlijk helemaal geen verstand van maar ik ben wel erg benieuwd. Wellicht dat iemand mij hier mee kan helpen?
Het lijkt op loopgraven kunst, en heeft op de onderkant ook een stempel wat nazi gerelateerd is.
Graag zou ik wat meer informatie willen over de huls, alvast bedankt!
Ik heb een huls gevonden op zolder, op internet heb ik geprobeerd te zoeken maar ik word daar niet heel veel wijzer van en zelf heb ik er eigenlijk helemaal geen verstand van maar ik ben wel erg benieuwd. Wellicht dat iemand mij hier mee kan helpen?
Het lijkt op loopgraven kunst, en heeft op de onderkant ook een stempel wat nazi gerelateerd is.
Graag zou ik wat meer informatie willen over de huls, alvast bedankt!
Re: Wat voor huls is dit?
7,5 cm TL huls Nederlands met een Duits WAa stempel.
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Bedankt ammo voor deze informatie, ook enig idee uit welke periode dit komt? En voor welk geschut?
-
- Lid
http://www.grondgebondenluchtverdedigin ... tegory/377Militaria_mas123 schreef: 05 okt 2021, 13:18Bedankt ammo voor deze informatie, ook enig idee uit welke periode dit komt? En voor welk geschut?
Nemo Me Impune Lacessit
http://www.grondgebondenluchtverdedigin ... tegory/377Militaria_mas123 schreef: 05 okt 2021, 13:18Bedankt ammo voor deze informatie, ook enig idee uit welke periode dit komt? En voor welk geschut?
Nemo Me Impune Lacessit
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 110 keer
- Ontvangen: 84 keer
Ten eerste munitiec beutewaffen , ten tweede soort van trenchart.Militaria_mas123 schreef: 05 okt 2021, 13:19Ik heb zelf echt weinig verstand van hulsen, waarom is deze zo bijzonder?
-
- Lid
Ik zou er nog geen 20,- voor geven...
Voor een hulzen verzamelaar enkel interessant qua bodem, en dan is die nog eens bewerkt.
Voor een hulzen verzamelaar enkel interessant qua bodem, en dan is die nog eens bewerkt.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Qua trench art haalt het niet het niveau van de gemiddelde paraplubak/kolenkit. Honderd EU... gouden slaghoedje misschien?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Weg overwaarde dus!

BSM Williams in <it ain't half hot, mon>: