Maken van munitieband.
Maken van munitieband.
Allen,
Ik heb hier een toestel waarvan ik het verdenk dat het dient om patronen banden te maken. Of er alleszinds iets mee te maken heeft.. Kan iemand me hier meer info over geven? Hoe werkt het net? Hoe oud is het? Wat is de afkomst? Alle info is welkom!
Alvast bedankt.
Grts
Nick
Ik heb hier een toestel waarvan ik het verdenk dat het dient om patronen banden te maken. Of er alleszinds iets mee te maken heeft.. Kan iemand me hier meer info over geven? Hoe werkt het net? Hoe oud is het? Wat is de afkomst? Alle info is welkom!
Alvast bedankt.
Grts
Nick
Re: Maken van munitieband.
Hoi, bedankt voor je reactie. Op het eerste zicht heb ik niets gevonden. Ik ga het voor de zekerheid nog een keer checken..
-
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 6 keer
Het is inderdaad bedoeld om een patroonband mee te laden. Voor welk kaliber weet ik niet.
Bij deze een voorbeeld van een patroonband lader in werking.
Bij deze een voorbeeld van een patroonband lader in werking.
-
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 6 keer
Dit model ken ik verder niet, dus ik kan er verder ook niks over zeggen. Maar mogelijk weet ammo of racefiets hier wel een antwoordt op. Je zou ze een PB kunnen sturen.
- Combat Collector
- Lid
- Gegeven: 10 keer
- Ontvangen: 28 keer
Zeer mooi item! Dit model werd gebruikt in hangars of depots om .303 patroonbanden te maken. De reden van de 2 kleine gaten in dit toestel is dan ook om hem aan een werkbank vast te schroeven. Zie ook hieronder enkele voorbeelden die ik op het internet vond.
"The tragedy of war is that is uses man's best to do man's worst."
- Combat Collector
- Lid
Ik heb gegoogled op 'ammo belt loader'. Vervolgens ben ik naar afbeeldingen gegaan en kwam ik bevonstaande foto's tegen. Deze waren afkomstig van de volgende website: https://www.1919a4.com/threads/ammo-belt-loader.65785/ Op deze website is ook nog meer informatie over het item te vinden.
Ik had een paar dagen terug nog contact met de verkoper omdat ik me een kist kon herinneren waar we beiden niet van wisten vaarvoor ze gediend had, en hoopte dat deze voor de loader diende.. Nu heb ik een foto doorgekregen en het is de kist die erbij hoorde!
Ga ze asap ophalen!

- Combat Collector
- Lid
Inderdaad de bijbehorende kist!
-
- Lid
Ben vandaag de kist gaan halen. Wat denkeb jullie? Origineel? Of eentje die later gemaakt is? Of misschien dat het handvat ooit vervangen is geweest,...
Er staat nergens iets op, op het eerste zicht.
Er staat nergens iets op, op het eerste zicht.