Identificatie patroon
-
- Lid
Identificatie patroon
Hoi.
Ik heb 2 patronen liggen eentje helemaal verroest en de andere heb ik weer schoon gemaakt. Nu kom ik er niet uit welk kaliber het is. Heb de maten op een foto gezet. Wie kan mij helpen?
Ik heb 2 patronen liggen eentje helemaal verroest en de andere heb ik weer schoon gemaakt. Nu kom ik er niet uit welk kaliber het is. Heb de maten op een foto gezet. Wie kan mij helpen?
-
- Lid
-
- Lid
Re: Identificatie patroon
Ik heb ze weer perfect netjes gekregen. Er zaten ook 2 houders bij zie foto. Weet iemand voor welk geweer die zijn?
- Combat Collector
- Lid
- Gegeven: 10 keer
- Ontvangen: 23 keer
Die "houders" zijn schakels voor de MG34 / MG42. Mag ik vragen hoe je ze zo schoon hebt gekregen?
"The tragedy of war is that is uses man's best to do man's worst."
-
- Lid
Oké super. Flink geweer nog. Ik heb zo zo schoon gekregen met een staalborstel in de kolomboormachine. En daarna gepolijst met een polijstborstel. Werkte echt perfect. eerste keer dat ik zo’n patroon schoon heb gemaakt. Ohja ik weet dat het scherpe patronen zijn maar ik heb een vergunningCombat Collector schreef: ↑30 jan 2022, 18:47 Die "houders" zijn schakels voor de MG34 / MG42. Mag ik vragen hoe je ze zo schoon hebt gekregen?
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- Ontvangen: 35 keer
Je weet ook dat je men zo’n staalborstel warmte toe voegt aan de patroon en dat het slaghoedje en het kruit ook op warmte kunnen ontsteken?
Een visvergunning?Thomasvkr schreef: ↑30 jan 2022, 21:41Oké super. Flink geweer nog. Ik heb zo zo schoon gekregen met een staalborstel in de kolomboormachine. En daarna gepolijst met een polijstborstel. Werkte echt perfect. eerste keer dat ik zo’n patroon schoon heb gemaakt. Ohja ik weet dat het scherpe patronen zijn maar ik heb een vergunningCombat Collector schreef: ↑30 jan 2022, 18:47 Die "houders" zijn schakels voor de MG34 / MG42. Mag ik vragen hoe je ze zo schoon hebt gekregen?
Een "vergunning" geven ze niet zo maar af bij een pakje boter, gezien je vraagt wat voor schakels het zijn en je een MG34/MG42 vergelijkt met een "flink geweer" vraag ik me af of er gejokt wordt, maargoed, dat zijn niet mijn zaken.
-
- Lid
Uiteraard. Ik heb het heel rustig gedaan en hem continu rustig laten afkoelen. Ben bekend met munitie.
-
- Lid
martinus schreef: ↑31 jan 2022, 10:03Een visvergunning?Thomasvkr schreef: ↑30 jan 2022, 21:41Oké super. Flink geweer nog. Ik heb zo zo schoon gekregen met een staalborstel in de kolomboormachine. En daarna gepolijst met een polijstborstel. Werkte echt perfect. eerste keer dat ik zo’n patroon schoon heb gemaakt. Ohja ik weet dat het scherpe patronen zijn maar ik heb een vergunningCombat Collector schreef: ↑30 jan 2022, 18:47 Die "houders" zijn schakels voor de MG34 / MG42. Mag ik vragen hoe je ze zo schoon hebt gekregen?
Een "vergunning" geven ze niet zo maar af bij een pakje boter, gezien je vraagt wat voor schakels het zijn en je een MG34/MG42 vergelijkt met een "flink geweer" vraag ik me af of er gejokt wordt, maargoed, dat zijn niet mijn zaken.
In mijn vrije tijd jaag ik graag vandaar heb ik een jachtakte. ik heb geen verstand van spul uit de tweede Wereldoorlog. Wel van grendelbuksen en hagelgeweren. Ik leer graag bij over wat ouder materiaal.
-
- Lid
Wat je ook kan gebruiken ipv een staalborstel is een schuursponsje dat je gebruikt om de afwas te doen, je dompelt het in water met afwasmiddel en knijpt het lichtjes uit, ik steek patronen in draadloos boormachine en dan met sponsje over de patroon gaan.
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- Ontvangen: 35 keer
Je weet ook dat er explosieve uitvoeringen en rookspoor/brandstichtende exemplaren zijn met fosfor van dit kaliber?
En dat je je jacht acte op het spel zet?
-
- Lid
-
- Lid
Nee geen idee. Zoals ik al zei ik heb geen ervaring met dit soort ouder spul…. Waarom zet ik mijn jacht akte op het spel? Als ik die patronen heb die speciale patronen heb zeker?
Thomasvkr schreef: ↑31 jan 2022, 21:40Nee geen idee. Zoals ik al zei ik heb geen ervaring met dit soort ouder spul…. Waarom zet ik mijn jacht akte op het spel? Als ik die patronen heb die speciale patronen heb zeker?
[/quote
Als er een zou klappen bv een Duitse 7,92 B patrone,wat jij niet ziet,weg jachtakte.
Nemo Me Impune Lacessit