Ik heb dit onlangs opgegraven en heb geen idee wat het is. Het is erg licht en ik heb het idee dat het 1 geheel is, in tegenstelling tot de andere patronen die ik heb gevonden.
Gevonden in de buurt van Holten.
Onbekende patroon.
-
Svenb
- Lid
Re: Onbekende patroon.
Het is een duits oefen patroon daarmee leerden ze laden etc. Maar als je niet weet wat het is neem het dan ook gewoon niet mee. Het had zomaar wel een echt patroon kunnen zijn.
-
Svenb
- Lid
Dank voor je antwoord, ik had al gezien dat je er geen slaghoedje op zat en er zitten gaten aan de zijkant dus ook geen kruit.
Dit is een zgn 7,92 x 57 exerzierpatrone,de oefenpatroon is met houten projectiel((platzpatrone) en bevat wel een slaghoedjes en kruit lading.Daan wo2 schreef: 26 aug 2024, 16:35 Het is een duits oefen patroon daarmee leerden ze laden etc. Maar als je niet weet wat het is neem het dan ook gewoon niet mee. Het had zomaar wel een echt patroon kunnen zijn.
Nemo Me Impune Lacessit
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009

- Gegeven: 77 keer
- Ontvangen: 138 keer
Opgegraven op de heide of gevonden in het schuurtje van je opa, topics m.b.t. munitie graag plaatsen in de rubriek Munitie.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 119 keer
- Ontvangen: 93 keer
Volgens mij is deze zonder lading, en ook geen houten kop.ammo schreef: 26 aug 2024, 21:39Dit is een zgn 7,92 x 57 exerzierpatrone,de oefenpatroon is met houten projectiel((platzpatrone) en bevat wel een slaghoedjes en kruit lading.Daan wo2 schreef: 26 aug 2024, 16:35 Het is een duits oefen patroon daarmee leerden ze laden etc. Maar als je niet weet wat het is neem het dan ook gewoon niet mee. Het had zomaar wel een echt patroon kunnen zijn.
https://www.frontkampfer45.com/product- ... p-p-1937-1
patrickh schreef: 27 aug 2024, 20:50Volgens mij is deze zonder lading, en ook geen houten kop.ammo schreef: 26 aug 2024, 21:39Dit is een zgn 7,92 x 57 exerzierpatrone,de oefenpatroon is met houten projectiel((platzpatrone) en bevat wel een slaghoedjes en kruit lading.Daan wo2 schreef: 26 aug 2024, 16:35 Het is een duits oefen patroon daarmee leerden ze laden etc. Maar als je niet weet wat het is neem het dan ook gewoon niet mee. Het had zomaar wel een echt patroon kunnen zijn.
https://www.frontkampfer45.com/product- ... p-p-1937-1
Dus?
Nemo Me Impune Lacessit
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 119 keer
- Ontvangen: 93 keer
Zie nu dat ik jou antwoord verkeerd heb begrepen, dacht dat je oefenpatroon zei,zie nu juist dat je uitleg geeft over de oefenpatroon. Mijn excuses.