1 Duits en 2 Brits,
Maar door welk geschut afgevuurd

Alle info is welkom.
Grtz.
Luc

Als de Lewis brits is , de amerikanen haden hem ook met het kaliber .30-06racefiets schreef:Zo te zien alle 5 .303 patronen die ook in de Lewis verschoten kunnen worden.
ammo schreef:Als de Lewis brits is , de amerikanen haden hem ook met het kaliber .30-06racefiets schreef:Zo te zien alle 5 .303 patronen die ook in de Lewis verschoten kunnen worden.
waf schreef:het heeft eigenlijk wel iets weg van deze bovenkant..toto22461 schreef:Weet iemand iets meer over deze huls:
En wat is ongeveer de waarde?
75cm hoog
105mm M14 LOT 15599-39 N.S.1942 => staat op de onderkant
Lijkt mij ook een WOI granaat te , en idd afgeschoten, wat het precies is , kan ik je niet zeggen.waf schreef:Hallo, ik ben tamelijk nieuw hier en in de munitie wereld maar ik ga toch een poging wagen want wie weet..
Ik ben dit weekend bij ieper geweest (bij franse grens in belgie) ik weet dat dit een wo1 gebied is maar ik zie dat men hier nog al veel verstand heeft van beide oorlogen, nou ben ik in het bezit gekomen van een aardig roestige shell en ben ik eens benieuwd om wat voor ding het hier gaat..
Het ding is een 25 cm hoog (top is iets afgeroest loopt spits toe van binnen hol) en 8 cm doorsnee.. ik kan nergens meer een tekst lezen, wel is er iets waardoor het identificeren misschien gemakkelijker gaat het is een ijzere huls met aan de onderkant een koperen band met schuine groeven naar ik denk van de groeven van het kanon ofzo waar het mee afgeschoten is..
totaal overzicht
onscherp helaas maar geeft een beter beeld van de band..
Als iemand iets weet hoor ik het graag en ik ga de site in de gaten houden alvast vriendelijk bedankt!