Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
De koper laag om de kogel is weg dit scheelt toch nogal wat! ( correct my if i am wrong )
Volgens mijn kennis geen van beide! Maar sinds 14-18 en 40-45 zijn er wel meer wapens afgevuurd .
Het hoeft niet van de betrefende tijd te zij!
Het Comblain geweer komt wel in de buurt. Is ook 11 mm kaliber.
Het hoeft er inderdaad niets mee te maken hebben maar de kans is wel heel groot op deze akker.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
yente schreef:Het Comblain geweer komt wel in de buurt. Is ook 11 mm kaliber.
Het hoeft er inderdaad niets mee te maken hebben maar de kans is wel heel groot op deze akker.
Ik heb hier een huls van ongeveer 25 cm lang. Op de onderkant staat:
ENZ 1L_38 (38 onder het streepje, 1L erboven) 1937
3 47m/m (47 milimeter dus)
Klopt het dat dit een huls is van Nederlandse vooroorlogse luchtafweer?
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er intussen achter dat het een huls van het 4,7 pantserafweergeschut Böhler betrefd.
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
goedendag ik ben peter en ben nieuw op dit forum.
ik ben een beginnende verzamelaar van hulzen uit de wo2.
vandaag heb ik een paar 2cm flak hulzen gekocht en daarbij zat een huls die net even anders is als een flak huls.
op de onderkant staat los dn-1 0-2,4-x 20x139 dm1323 de huls zelf is 13,9cm hoog.
kunnen jullie mij vertellen of deze uit wo2 komt of naoorlogs is?
en is dit een amerikaanse huls?
Peter83 schreef:goedendag ik ben peter en ben nieuw op dit forum.
ik ben een beginnende verzamelaar van hulzen uit de wo2.
vandaag heb ik een paar 2cm flak hulzen gekocht en daarbij zat een huls die net even anders is als een flak huls.
op de onderkant staat los dn-1 0-2,4-x 20x139 dm1323 de huls zelf is 13,9cm hoog.
kunnen jullie mij vertellen of deze uit wo2 komt of naoorlogs is?
en is dit een amerikaanse huls?
idd na oorlogs, duitse aanmaak, gebruikt door meerdere landen oa Nederland
Bovenste is een naoorlogse 40 lang 70 voor het bofors luchtafweer kanon.
De volgende serie hulzen zijn Canadeese en Engelse 20mm Hispano Suiza hulzen.
De laatste is een jachthuls.