Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik heb in de vakantie in frankrijk een kogelhuls gevonden.
het was in zuid-frankrijk (provence).
foto's als bijlage
op de bodemstempel staat: 36, p25 of p2.5, s (sterretje), 25
ik heb werkelijk geen idee hoe en wat.
hallo
ik ben nog maar pas op dit forum maar vind het reuze interessant ,zo ben ik namelijk al goed geholpen met de idendificatie van bepaalde hulzen die ik tot nu toe gevonden heb,toch heb ik een vraagje namelijk:ik vind regelmatig hulzen met de backstamp F N en dan het jaar bv 43 kan iemand me zeggen wie met dit type geschoten heeft?alvast bedankt
F N staat voor Fabrique Nationale c.q. Belgische makelij. Ik weet dat in ieder geval 7,92mm patronen met deze stempeling ook door de Duitsers werden gebruikt (buitgemaakt).
ok alvast bedankt had al wel gelezen dat ze door de duitsers gebruikt werden en dat fn een belgish product was en nog steeds is,maar wou gewoon zeker zijn ,en AMMO bedankt om me op mijn fouten te wijzen een mens kan er alleen maar wijzer van worden hahaha nogmaals bedankt
Wie kan mij helpen de volgende hulzen te identificeren? Ik heb ze van mijn oude buurvrouw gehad en zou er graag wat meer over willen weten. Ik heb er totaal geen verstand van ook
19 cm lang en diameter 4,5 (onderkant) en bovenop 2,6
Verder staat er nog M.G.M, 1940 en 164 op de onderkant.