Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik heb twee hulzen die hier al een paar jaar op mn kast staan..
eentje weet ik dat het een 2cm flak huls is maar die andere weet ik niks van.. er staat 43 onderop dus ik hoopte op het jaartal 1943
hieronder info
je onbekende huls lijkt me zo zonder foto een .50 BMG (Browning Machine Gun) (12,7x99) werdt voornamelijk in vliegtuigen gebruikt en op tanks en gepantserde voertuigen
L C = Lake City Ordnance Plant
43 = 1943
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Kan iemand mij helpen met het identificeren van de volgende huls? Ik ben al aan het zoeken geweest in dit topic, maar ik kom er niet uit wat het nu precies voor een huls is. Hij is in ieder geval gevonden in Doetinchem in de Achterhoek aan het einde van de oorlog.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Deze huls heeft jaren als 'pennenbakje' gefungeert. Daarna kwam het bij mij in de kast terecht ik ben toch benieuwd wat het precies is!
Op de volgende afbeelding heb ik in paint de onderkant na gemaakt met alle getallen en letters die onder de huls staan:
Zonder afmetingen komen we nergens, dat zou C works onderhand ook al moeten weten! Dus de hulslengte, en het kaliber (de diameter van de hulsmond), en eventueel aan de onderkant.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience