Polte heeft gelijk, 7,5x54 MAS.manhout schreef:Hallo, ik heb een huls van een kogel, met als backstamp VS, aan de andere kanst BS
onderaan 4 en bovenaan 31 of 37 (moeilijk leesbaar)
kan iemand mij zeggen vanwaar en uit welk geweer dit afkomstig is ?
Munitie identificatie topic
-
- Lid
- Polte
- Lid
En hij is.... ?nixon schreef:ik heb een huls liggen er staat het volgende op:
1943 CF aan de zijkant staat LOT en boven in staat er 6 PR
hij is 43,5 cm lang en en de doorsnee van de onderkant 9 cm
ik heb hem gekocht op een rommel markt en hij is
Wat wil je weten?
Inprincipe staat alles erop....
In je profiel staat dat je leeftijd 18 is... volgens mij stond er een tijdje geleden iets anders.. geloof 15.

Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
- Polte
- Lid
- Veltro
- Lid
Hoi allen,
Ik kwam een kistje op zolder tegen met wat munitie (let wel, ze hebben allen een deukje in hun onderkant, dus ze zijn afgeschoten)
Aangezien ik alleen Italiaans spaar heb ik er niets aan en wil ik het verkopen. Dus aan de experts hier: kunnen jullie de afkomst en de waarde van het totaal plaatje aangeven.
Tekens van de items van links boven naar rechts onder: niks / DAG 80 / houder niks, patronen DWM H A .30-06 / 49 6 soort 8 * / HP 1 * * .270 / 308W o o 79 / clipje niks / schakels niks.

Alvast bedankt voor de moeite!
Veltro
Ik kwam een kistje op zolder tegen met wat munitie (let wel, ze hebben allen een deukje in hun onderkant, dus ze zijn afgeschoten)
Aangezien ik alleen Italiaans spaar heb ik er niets aan en wil ik het verkopen. Dus aan de experts hier: kunnen jullie de afkomst en de waarde van het totaal plaatje aangeven.
Tekens van de items van links boven naar rechts onder: niks / DAG 80 / houder niks, patronen DWM H A .30-06 / 49 6 soort 8 * / HP 1 * * .270 / 308W o o 79 / clipje niks / schakels niks.

Alvast bedankt voor de moeite!
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- Ontvangen: 35 keer
20mm naoorlogs, .50, clip .30-06 voor de garand,.30-06 patroon en een 270 jacht huls, .308 huls, clipje voor ik denk 7,92x57 naoorlogs belgisch als deze zilver kleurig is en M13 schakels voor de mag en andere in het .308 kaliber.
Alles naoorlogs zo te zien, en verschillende mag je niet zonder vergunning bezitten in Nederland.
Alles naoorlogs zo te zien, en verschillende mag je niet zonder vergunning bezitten in Nederland.
- Veltro
- Lid
Kost het nog wat als je munitie afleverd bij de politie, qua geld, maar ook qua tijd? Qua tijd bedoel ik of ze allemaal vragen gaan stellen hoe ik er aan kwam etc. Het zat in een doosje van een oud-oom, maar of ze dat accepteren als verklaring.
Veltro
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!