Ik vindt dat het zoeken met een metaaldetector toch maar een gevaarlijke hobby is en je al helemaal niet met explosieven moet gaan rotzooien.
Als je explosieven vindt houdt je dan ten alle tijden aan de BMW regel:
Blijf eraf
Markeer de plek
Waarschuw de politie
Laatste quotes van de vorige discussie:
Mijn eigen mening hier over dan: Nogmaals houdt je aan de BMW regel! Ik vindt eigenlijk dat je ook niet moet gaan zoeken in gebieden waar het verboden is, dan ook niet moeilijk gaan lopen doen over controles, je loopt zelf het risico..racefiets schreef:
Juist door zoekers wirden ze te pas en te onpas voor uitgaven gesteld die (nog) niet nodig waren geweest. Omdat de rommel door zoekers is opgegraven moet de ruiming dan wel plaats gaan vinden. En ja, dan kan je wel eens van dat soort reacties gaan krijgen.
Dus eigenlijk zeg je dat de politie de waarheid niet wilt zien?
Als de politie dan echt om mensenlevens geeft waren allen bossen allang leeg.
En hoe zit het met patronen dan, ga je dan ook voor elk patroontje of kogeltje de politie inlichten?
Zoals ik al zei, als er een melding komt bij de politie dat er op een plek granaten en munitie zijn gevonden dan weten ze ook dat er gezocht word, wat weer gaat lijden tot controles.
De hobby voor mede zoekers verpesten is niet mijn instelling als ik in het bos loop.
Een aantal weken geleden hebben mijn vader en ik een duitse EKM gevonden, dat was in een bosje met OOK granaten en munitie, als we daar direct melding van hadden gedaan werd het zoeken daar onmogelijk. ( dit was in Duitsland)
Ik denk dat een anonieme melding niet per se invloed heeft op meer controles, de politie staat denk ik los van bosbeheer e.d.
Maar ik zou sowieso niet gaan zoeken in verboden gebieden.