granaat kop

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Filip peeters2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2018, 19:35

Re: granaat kop

Bericht door Filip peeters2 »

Gezien de afmetingen zou het ook wel eens een 4cm flak kunnen zijn.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: granaat kop

Bericht door ammo »

MemyselfandI schreef:
ammo schreef:
MemyselfandI schreef:Munitie is altijd gevaarlijk, bij brand oid ben je de sjaak. Ook patroonband(en?!!) en losse muntie zijn gevaarlijk.
Als je het illegaal verzameld wel anders niet.
Hoe bedoel je? Of je het nou illegaal hebt of niet, die kogel denkt echt niet van: o mij eigenaar heeft een vergunning, laat ik maar niet afgaan. (;
Als je munitie illegaal verzameld heb je een probleem bij brand dan kon de verzekering wel eens ,
heel moeilijk gaan doen of niet uitbetalen.
Leg mij eens uit waarom klein kaliber munitie gevaarlijk is en ik heb het niet over granaten.
Nemo Me Impune Lacessit
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

ammo schreef:
MemyselfandI schreef:
ammo schreef:
Als je het illegaal verzameld wel anders niet.
Hoe bedoel je? Of je het nou illegaal hebt of niet, die kogel denkt echt niet van: o mij eigenaar heeft een vergunning, laat ik maar niet afgaan. (;
Als je munitie illegaal verzameld heb je een probleem bij brand dan kon de verzekering wel eens ,
heel moeilijk gaan doen of niet uitbetalen.
Leg mij eens uit waarom klein kaliber munitie gevaarlijk is en ik heb het niet over granaten.

Klein kaliber beschouw ik nu even .303 oid mee: bij verhitting/brand gaat dit af. Dit is natuurlijk gevaarlijk...

Wil jij mij nu dan vertellen dat jij thuis scherpe munitie hebt liggen dat legaal is? Vlgs mij is scherpe munitie houden (buiten jagers en schietverenigingen met de juiste papieren) altijd illegaal. Of heb ik het verkeerd?
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: granaat kop

Bericht door ammo »

@MemyselfandI Klein kaliber beschouw ik nu even .303 oid mee: bij verhitting/brand gaat dit af. Dit is natuurlijk gevaarlijk

Je verhit een spuitbus toch ook niet.
Nemo Me Impune Lacessit
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: granaat kop

Bericht door ammo »

@MemyselfandI Wil jij mij nu dan vertellen dat jij thuis scherpe munitie hebt liggen dat legaal is? Vlgs mij is scherpe munitie houden (buiten jagers en schietverenigingen met de juiste papieren) altijd illegaal. Of heb ik het verkeerd?

Ja , ik verzamel al 30 jaar munitie legaal en natuurlijk lid van de NVBMB.
Nemo Me Impune Lacessit
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

@ammo

Nee, ik verhit inderdaad geen spuitbussen. Maar een rondvliegende kogel is denk ik minder gevaarlijk als een ontploffende spuitbus. Hoewel: die hoef ik ook niet in mijn handen te hebben.

Maar dat even daargelaten: ik wist niet dat je oude munitie mocht bewaren indien de juiste papieren aanwezig zijn?! Weer wat geleerd.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: granaat kop

Bericht door ammo »

@MemyselfandIMaar dat even daargelaten: ik wist niet dat je oude munitie mocht bewaren indien de juiste papieren aanwezig zijn?! Weer wat geleerd.

Nieuwe munitie ook.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: granaat kop

Bericht door racefiets »

Inderdaad, tm .50 gewoon volledig scherp. Daarboven komen er pas beperkingen mbt de lading en aandrijflading.
Plaats reactie