granaat kop

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Filip peeters2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2018, 19:35

granaat kop

Bericht door Filip peeters2 »

hoi allemaal, ik heb vandaag op een bouwwerf een granaat gevonden. kunnen jullie me misschien helpen te achterhalen wat het is? volgens mij is hij nog volledig intact, enkel het voorste gedeelte van de ontsteker kwam er vooraan af. is dit een reël gevaar om te hebben of kan er vrij weinig mee gebeuren? ik heb hem momenteel in het water gelegd om al het vuil dat er aan hangt af te weken.

groetjes

flip
Bijlagen
P1040872.JPG
P1040871.JPG
P1040870.JPG
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: granaat kop

Bericht door WO2NLLzoeker »

Uhm dit is een explosief.... zo te zien zit er vooraan op de ontsteker neem dit a.u.b nooit mee naar huis
:+ :+
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

Direct politie bellen via 0900-8844, die schakelen de eod in. Dit nooit doen!!!!!
Filip peeters2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2018, 19:35

Re: granaat kop

Bericht door Filip peeters2 »

Ok dan zal ik hem best wegdoen, kan er eigelijk echt nog iets mee gebeuren of komt dit zelden voor? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de ontsteker er af te gaan schroeven en hem leeg te maken. Iemand trouwens een idee van wat het kan zijn? Ik gok op een snelvuur kanon maar best wdl een zwaar kaliber. Ik wil best dovo laten komen maar heb wel wat kogdls liggen did je blijkbaar ook niet zo maar mag hebben.geen zin om slapende honden wakker te maken.
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

Ja er kan wat mee gebeuren, ik zal vooral eigenwijs zijn en gevaarlijke explosieve troep bewaren. Ik zal vooral niet luisteren naar mensen die hier WEL verstand van hebben, want dat heb jij zo te zien niet! Als jij niet zo’n zin hebt in slapende honden wakker maken, snap ik niet dat jij zoiets mee naar huis neemt!!!
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: granaat kop

Bericht door WO2NLLzoeker »

Filip peeters2 schreef:Ok dan zal ik hem best wegdoen, kan er eigelijk echt nog iets mee gebeuren of komt dit zelden voor? Het is natuurlijk niet de bedoeling om de ontsteker er af te gaan schroeven en hem leeg te maken. Iemand trouwens een idee van wat het kan zijn? Ik gok op een snelvuur kanon maar best wdl een zwaar kaliber. Ik wil best dovo laten komen maar heb wel wat kogdls liggen did je blijkbaar ook niet zo maar mag hebben.geen zin om slapende honden wakker te maken.
Ik weet niet of dit vaak gebeurt maar of het gebeurt ZEKERS! onderschat de 2cm FLAK niet deze is gemaakt om vliegtuigen en licht bepantserde voertuigen uit te schakelen. Als deze ontploft in je hand ben je die kwijt :zapped: of ben je mischien zelfs dood! Maar over de patronen wat voor zijn het ik ben wel nieuwsgierig ( ik heb er zelf ook 2) patronen breken helaas vaak wanneer je ze uit de grond haalt vind ik persoonlijk wel jammer
:+ :+
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

Tientallen voorbeelden
Filip peeters2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2018, 19:35

Re: granaat kop

Bericht door Filip peeters2 »

Hoi memyse, had ook pas thuis gezien dat er daadwerkelijk een ontsteker op zat. Heb hier thuis een paar spulletjes maar allemaal onschadelijk spul. Heb zelfs een scheepsflak maar dan volledig onschadelijk gemaakt.ben idd niet gek. Heb hier verder wel een paar patroonbanden en wat losse munitie maar hier kan volgens mij weinig mee gebeuren. Verder heb ik qua explsieven helemaal niets.
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

Munitie is altijd gevaarlijk, bij brand oid ben je de sjaak. Ook patroonband(en?!!) en losse muntie zijn gevaarlijk.
Filip peeters2
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2018, 19:35

Re: granaat kop

Bericht door Filip peeters2 »

Ok ik zal morgen het nodige doen.

Thx voor het advies.
Gebruikersavatar
Dhr W.
Lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 dec 2017, 08:45
Locatie: NH
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: granaat kop

Bericht door Dhr W. »

Toch apart dat iedereen die ‘het wel weet’ toch maar meeneemt en de slijptol erop zet, schoonweekt of opschuurt. :bonk:

-Play stupid games, win stupid prices..
She doesn't understand the concept of Roman numerals. She thought we just fought in world war eleven.
-Joan Rivers
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: granaat kop

Bericht door ammo »

MemyselfandI schreef:Munitie is altijd gevaarlijk, bij brand oid ben je de sjaak. Ook patroonband(en?!!) en losse muntie zijn gevaarlijk.
Als je het illegaal verzameld wel anders niet.
Nemo Me Impune Lacessit
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: granaat kop

Bericht door MemyselfandI »

ammo schreef:
MemyselfandI schreef:Munitie is altijd gevaarlijk, bij brand oid ben je de sjaak. Ook patroonband(en?!!) en losse muntie zijn gevaarlijk.
Als je het illegaal verzameld wel anders niet.
Hoe bedoel je? Of je het nou illegaal hebt of niet, die kogel denkt echt niet van: o mij eigenaar heeft een vergunning, laat ik maar niet afgaan. (;
Gebruikersavatar
Dhr W.
Lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 18 dec 2017, 08:45
Locatie: NH
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: granaat kop

Bericht door Dhr W. »

ammo schreef:
MemyselfandI schreef:Munitie is altijd gevaarlijk, bij brand oid ben je de sjaak. Ook patroonband(en?!!) en losse muntie zijn gevaarlijk.
Als je het illegaal verzameld wel anders niet.
Dank voor de toevoeging!
She doesn't understand the concept of Roman numerals. She thought we just fought in world war eleven.
-Joan Rivers
Plaats reactie