Goedeavond,alle.
Vandaag gevonden. ik heb zelf het idee dat het een onderdeel is van het harnas van een parachute.
Alle informatie is welkom.Weet iemand welk land, op foto 3 staat gedrukt MWS 2.
Bvd, Frank G
Re: bodemvonsten
Re: Re: bodemvonsten
Super, is van een para slot. Engels.
- Bijlagen
-
- images.jpeg (9.64 KiB) 725 keer bekeken
Inderdaad sluiting van een Quick release buckle. Is gebruikt op alle Britse typen parachute harnassen.
Parachutisten X-type: Observer / chest type: seat parchute: Er is ook een Amerikaanse en Duitse versie.
Echter de stempeling komt voor op Britse versies.
Parachutisten X-type: Observer / chest type: seat parchute: Er is ook een Amerikaanse en Duitse versie.
Echter de stempeling komt voor op Britse versies.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- Max G
- Lid
Hé geweldig! Deze stempel kwam mij gelijk bekent voor! Heb een aantal jaar geleden ook een gesp gevonden van het zelfse soort harnas! Leuk om ene ander deel te zien met een zelfde stempel!
Die gesp (slider) zie je veel gebruikt op de RAF seat pack bij de lifting webs, op de schouder waar de riemen naar de parachute gaan.
- Max G
- Lid
Aha! Gaaf!! Hij is dus van een schietstoel zo snel ik kan vinden op google!?Jim schreef:Die gesp (slider) zie je veel gebruikt op de RAF seat pack bij de lifting webs, op de schouder waar de riemen naar de parachute gaan.
Nee, niet perse. In iedergeval eerst in "gewone" parachute systemen gebruikt. Zoals de naam al enigzins verraad. Een seat pack daar zit je op de parachute. Deze zijn veelal gebruikt door jachtvliegers. De parachute diende ook als kussen. Dit model slider is volgens mij ook door de Duitsers gebruikt.Max G schreef:Aha! Gaaf!! Hij is dus van een schietstoel zo snel ik kan vinden op google!?Jim schreef:Die gesp (slider) zie je veel gebruikt op de RAF seat pack bij de lifting webs, op de schouder waar de riemen naar de parachute gaan.
(Duitse en met name Britse parachute systemen hadden vanwege hun gezamelijke oorsprong zeer veel overeenkomsten.)
Een observer / of chest pack daar moet je de parachute zelf aan haken op de borst vast klikken.
- Max G
- Lid
Aah oke! Dankje voor de info!Jim schreef:Nee, niet perse. In iedergeval eerst in "gewone" parachute systemen gebruikt. Zoals de naam al enigzins verraad. Een seat pack daar zit je op de parachute. Deze zijn veelal gebruikt door jachtvliegers. De parachute diende ook als kussen. Dit model slider is volgens mij ook door de Duitsers gebruikt.Max G schreef:Aha! Gaaf!! Hij is dus van een schietstoel zo snel ik kan vinden op google!?Jim schreef:Die gesp (slider) zie je veel gebruikt op de RAF seat pack bij de lifting webs, op de schouder waar de riemen naar de parachute gaan.
(Duitse en met name Britse parachute systemen hadden vanwege hun gezamelijke oorsprong zeer veel overeenkomsten.)
Een observer / of chest pack daar moet je de parachute zelf aan haken op de borst vast klikken.