Gevulde MG munitiekist gevonden
-
- Lid
Gevulde MG munitiekist gevonden
Afgelopen weekend op pad gegaan met de detector. Mooiste vondst tot nu toe gevonden. Goed gevulde MG kist met nog 300 kogels er in. Daarbij nog 2 overigen vondsten die ik niet helemaal thuis kan brengen. Lijkt mij op een geweergranaat.
-
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 6 keer
Re: Gevulde MG munitiekist gevonden
Wat dat andere ding is weet ik niet. Maar onderstaande voorwerp is een slaghoedbeschermer die onderop een huls geplaatst kon worden, zodat het slaghoedje beschermd was.
Zo moet het er ongeveer uitgezien hebben. De slaghoedbeschermer op de foto behoort niet van origine op deze huls, maar is enkel ter voorbeeld.
Die kist is trouwens een hele mooie vondst.-
- Lid
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie! Weer wat geleerd (:
Inderdaad een super gave vondst! Enig idee hoe ik hem het beste schoon kan maken? Hij lag in zuurstofarm water onder de klei, dus hij is nog in redelijk goede staat! Zou hem natuurlijk ook in goede staat willen houden en zo mooi en goed mogelijk schoon maken. Zou fijn zijn als iemand mij kan adviseren.
Bij voorbaat dank!
Inderdaad een super gave vondst! Enig idee hoe ik hem het beste schoon kan maken? Hij lag in zuurstofarm water onder de klei, dus hij is nog in redelijk goede staat! Zou hem natuurlijk ook in goede staat willen houden en zo mooi en goed mogelijk schoon maken. Zou fijn zijn als iemand mij kan adviseren.
Bij voorbaat dank!
-
- Lid
Het andere voorwerp is ook gedetermineerd: het is de onderkant van een Amerikaanse 81mm mortier. Hij is alleen zwaar aangetast door oxidatie.
Dit is een exemplaar die ik zelf gevonden heb.
Wat betreft de vraag over het schoonmaken, van wat voor materiaal is het gemaakt.-
- Lid
Betreft ijzere MG kist. Heb de grove roest en vuil er al vanaf gehaald. Zie Foto’s
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 29 keer
- Contacteer:
Ik denk dat dit wel een kandidaat is voor een badje in oxaalzuur?
- Ratlook
- Lid
Zou ik echt niet doenearlymb schreef:Ik denk dat dit wel een kandidaat is voor een badje in oxaalzuur?
Lekker in deze "gebruikte " staat laten
---
-
- Lid
Toen je vroeg hoe je het schoon moet maken, dacht ik dat je de slaghoedbeschermer bedoelde. Ik vond het al een aparte vraag omdat deze al mooi schoon is. Maar je bedoelde dus de munitiekist. Ik zou hem laten zoals hij is, en in huis bewaren, dan roest hij ook niet verder.
-
- Lid
Bedoelde inderdaad de kist
Hartstikke bedankt mannen! Waardeer jullie snelle antwoorden en adviezen enorm! Bewaar hem inderdaad netjes binnen! Hartstikke gave vondst, ga ik nog lang blij mee zijn.
Hartstikke bedankt mannen! Waardeer jullie snelle antwoorden en adviezen enorm! Bewaar hem inderdaad netjes binnen! Hartstikke gave vondst, ga ik nog lang blij mee zijn.
- Ratlook
- Lid
Wat houd dat dan precies in ??patrickh schreef:Ik zeg ook oxaal badje.
--
- Ratlook
- Lid
Nooit doen....roest hoort erbij !!patrickh schreef:Soort van zuur wat roest oplost.
---
- Ratlook
- Lid
Dat is mijn mening.. .patrickh schreef:Roest hoort er niet bij, hoe kom je daar nu bij?
Een beetje ontroesten en dan bedoel ik het losse roest er af is oke,
maar voor de rest mag je toch zien dat het oud en gebruikt is.
Ik bedoel dat je toch mag zien dat het " geleefd " heeft
Dat zie je aan mij ook hoor
---