Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Goedeavond, heeft er iemand toevallig enig idee wat dit kan zijn? Het item is gevonden naast zo'n 150 hulzen van duitse makelaardij en een besteksetje.
Ook heb ik nog drie aluminium busjes gevonden met letters erop, helaas geen meetlint bij de hand ben op de camping namelijk. Maar het zijn buisjes van ongeveer vijf millimeter in doorsnee.
Alvast bedankt!

Re: Iemand enig idee?
Ook met letters erop? Op de bodem staat een letter D en op de andere buisjes een S en een T. Deze zijn overigens helemaal leeg.
-
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 6 keer
Die aluminium buisjes zijn als ik het goed zie Sprengkapseln. Dit zijn de ontstekingen die onder andere gebruikt werden in de Duitse stielhandgranate. Een gevuld exemplaar is genoeg om enkele vingers kwijt te raken. https://www.lexpev.nl/fuzesandigniters/ ... elno8.html
Ja je hebt helemaal gelijk Kubelwagen, gelukkig zijn ze leeg weer wat geleerd!
Fijn dat we iets konden bijdragen aan de opheldering , ikzelf wist niet meer wat er op die buisjes stond. Te lang geleden, alleen het belangrijkste was blijven hangen. Haha.
-
- Lid
Ik zou er mijn vingers niet aan wagen. Ze zijn nooit vol tot boven. Maargoed jou feest.
-
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 3 keer
Hoe werkt zo'n onsteker eigenlijk? Werd de detonating charge met een pen ingedrukt oid?
Ook dat wist ik niet, ik heb ze na het antwoord van Kubelwagen weg gedaan gelukkig maar dus! In het vervolg kijk ik dus wel uitcrashsiteslimburg schreef: ↑07 aug 2020, 12:30Ik zou er mijn vingers niet aan wagen. Ze zijn nooit vol tot boven. Maargoed jou feest.