Oogvondst Lepel
- Max G
- Lid
Oogvondst Lepel
Hoi forumleden,
Een vriend van mij heeft deze lepel gevonden in de duinen tussen de bunkers. Hij en ik komen er niet uit, of deze ouder is en zelfs misschien uit de tweede wereldoorlog komt. Hij ziet er wel wat ouder uit, omdat hij wat groter en dieper is. Herkent een van jullie deze toevallig of weet iemand er meer over? verder staat er staat Nickel Silver op.
Alvast bedankt!
Groetes Max
Een vriend van mij heeft deze lepel gevonden in de duinen tussen de bunkers. Hij en ik komen er niet uit, of deze ouder is en zelfs misschien uit de tweede wereldoorlog komt. Hij ziet er wel wat ouder uit, omdat hij wat groter en dieper is. Herkent een van jullie deze toevallig of weet iemand er meer over? verder staat er staat Nickel Silver op.
Alvast bedankt!
Groetes Max
Re: Oogvondst Lepel
In ieder geval niet van duitse engelse canadese of Amerikaanse leger. Want dan staan er duidelijke merktekens in , Als ie al van een soldaten uitrusting is.
- Max G
- Lid
Oke bedankt! Had de hoop al niet al te hoog liggen. Maar nu weet ik het zeker. Dankje!

- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Naar mijn weten wel degelijk Engels. Belangrijkste weggevertje is het eind van het handvat: het 'parachuutje' wat je daar ziet. Daarnaast kloppen de verhoudingen en de wat 'ronde' afwerkingen.
Maar eerlijk is eerlijk: ik ken ze ook alleen met duidelijk stempel.
Maar eerlijk is eerlijk: ik ken ze ook alleen met duidelijk stempel.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- svdwal
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Zoals Erik zegt, duidelijk een Britse lepel van origine en ook zonder stempel wel verstrekt.
heb er hier ook een aantal liggen, zou natuurlijk kunnen dat ze ook civiel verkocht zijn maar dat weet ik niet.
Gr.
Sjoerd
heb er hier ook een aantal liggen, zou natuurlijk kunnen dat ze ook civiel verkocht zijn maar dat weet ik niet.
Gr.
Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
-
- Lid
Hoi Max deze 2 vorken heb ik gevonden in een Britse/Canadese dumppit ze zijn niet gemerkt maar zijn wel degelijk gebruikt door de soldaten gezien dat er alleen wo2 spullen in de put lagen het parachute vormpje aan het einde van de steel lijkt me hetzelfde als bij jou lepel ,de vorken waren ook nikkel verzilverd maar dat is eraf gecoroseerd vanwege de zure grond
hier in en om Reichswald word wel vaker bestek gevonden afkomstig van Britten/Canadezen veelal niet gemerkt dus waarschijnlijk civiel aangekocht
hier in en om Reichswald word wel vaker bestek gevonden afkomstig van Britten/Canadezen veelal niet gemerkt dus waarschijnlijk civiel aangekocht
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Overigens, de mooiste vondst is nog niet besproken: 'oogvondst'! Leuk, geweldig! In de archeologie spreken we over een oppervlaktevondst maar oogvondst vind ik een vondst op zich!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
- Max G
- Lid
Iedereen heel erg bedankt! Ik heb hem gekregen! Hij krijgt nu een mooi plekje in mijn verzameling!
- Max G
- Lid
- Max G
- Lid
Ook 2 mooie vorken!Rickytju1 schreef: ↑16 sep 2020, 19:11 Hoi Max deze 2 vorken heb ik gevonden in een Britse/Canadese dumppit ze zijn niet gemerkt maar zijn wel degelijk gebruikt door de soldaten gezien dat er alleen wo2 spullen in de put lagen het parachute vormpje aan het einde van de steel lijkt me hetzelfde als bij jou lepel ,de vorken waren ook nikkel verzilverd maar dat is eraf gecoroseerd vanwege de zure grond