Bodemvondsten identificatie-topic
-
- Lid
- Contacteer:
Om roest te verwijderen neem ik altijd 1/2 terpentijnolie en 1/2 lijnolie, deze meng ik en smeer ze op het voorwerp, laat ze een dag drogen en de dag erna goed schrobben. Zo wordt de roest verwijderd en is het ineens beschermd tegen verdere roestRelicHunter44 schreef:Hehehhe, ja dat brillo is super handig, alleen niet alle hulzen poets ik, sommige zijn te slecht of gewoon leuk om in de gevonden staat te bewaren.

"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
- BBB
- Lid
Dat lijkt wel een wondermiddel..... het proberen waardAtroX schreef:Om roest te verwijderen neem ik altijd 1/2 terpentijnolie en 1/2 lijnolie, deze meng ik en smeer ze op het voorwerp, laat ze een dag drogen en de dag erna goed schrobben. Zo wordt de roest verwijderd en is het ineens beschermd tegen verdere roestRelicHunter44 schreef:Hehehhe, ja dat brillo is super handig, alleen niet alle hulzen poets ik, sommige zijn te slecht of gewoon leuk om in de gevonden staat te bewaren.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
-
- Lid
vandaag ben ik opzoek gegaan met mijn metaal detector en vond op een gegeven moment dit het was te groot om hem nog verder uittegraven maar ben wel benieuwd wat het eigenlijk is.
info over het gebied: ik heb dit gevonden vlakbij vliegveld twente (enschede) daar zijn zogenaamde hoefijzers te vinden waar de vliegtuigen in werden verstopt, gestald.
de hoefijzers zijn niet meer dan zandwallen in de vorm van een hoefijzer,
gok kwa formaat van het ding diameter voorkant a 30 cm en lengte 40 cm maar het lijkt of er nog veel en veel meer aan vastzit je kunt nog wel enkele andere onderdelen zien.
de fotos

info over het gebied: ik heb dit gevonden vlakbij vliegveld twente (enschede) daar zijn zogenaamde hoefijzers te vinden waar de vliegtuigen in werden verstopt, gestald.
de hoefijzers zijn niet meer dan zandwallen in de vorm van een hoefijzer,
gok kwa formaat van het ding diameter voorkant a 30 cm en lengte 40 cm maar het lijkt of er nog veel en veel meer aan vastzit je kunt nog wel enkele andere onderdelen zien.
de fotos

-
- Lid
het is iig geval wel iets uit de wo2 het zou ook iets van gereedschap, machine geweest kunnen zijn. op de plek waar ik het heb gevonden ligt geen spul uit andere dato. alles wat ik daar tot nu toe heb gevonden is uit wo2 ding ligt diep in bos dus er komt niet zomaar iemand. ps in dezelfde kuil vond ik ook nog enkele sherven van servies met de adelaar erop.
- BBB
- Lid
-
- Lid
hetis zeer moeilijk om het uitegraven het liefst wacht ik op antwoord van wat het kan zijn en dan pas het echt uittegraven omdat de onderdelen erom heen nogal fragiel zijn. plus het zachte boszand dat steeds weer terugvalt.
plus hier mn post op een andere site http://www.militaria-fundforum.de/threa ... r=0&page=2
plus hier mn post op een andere site http://www.militaria-fundforum.de/threa ... r=0&page=2
- thrill me
- Lid
- Contacteer:
Lijkt mij zeer zeker geen vliegtuigbom
Die zogenaamde propellor klopt helemaal niet met proporties... en zo'n model heb ik nog nooit gezien. en heb er al wat gezien geloof me
En als het een ''bom'' zou zijn, zou de wand ook niet zo dun zijn.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience