Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Foto 3 is het bovenste gedeelde van een UK ontsteker. Welk type is niet te zien. Iniedergeval veel op de 25pndr. granaat gebruikt maar ook op andere kalibers. Zie hier de gehele deto met beschermkap. Betreft hier een No.117.
Foto 2 is het bovenste gedeelte van een US ontsteker. Welk type kan ik zo ook niet zien. Op meerdere kalibers gebruikt, oa 75mm/76mm/105mm.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
sturmman schreef:Fun...heb je deze ook zelf gevonden?
Een collega van m'n vader zei dat hij iets uit WW2 in z'n heg had zien liggen. Wij dus met hem gaan kijken, liggen er 6 van deze dingen in de heg. Ik heb er één mogen meenemen... Wat zou je ook moeten met 6 stuks Wel een leuke originele 2nd armored relic.
Hebben die alle 6 serieus daar 60 jaar gelegen? Doet me denken aan die helm in Overloon die in een bosje ergens bij de parkeersplaats heeft gelegen tot 2001 ofzo...jarenlang hebben er duizenden verzamelaars langs gelopen en niets gezien
Vandaag wezen zoeken ik heb gevonden:luger hulsjes, en nog meer kleine hulzjes (weetniet wat voor wapen)en een bovekant van een mils ongevaarlijk waar de pin zit dat stukje.
Laatst gewijzigd door messemaker op 22 feb 2007, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.