Zondag kreeg ik het topke van een ontplofte obus die ongeveer 30cm kaliber had. Ik schat ongeveer 40 kg., dus kan je je ongeveer inbeelden hoeveel de complete granaat woog?bollebekboerke schreef:er bestaan granaten die je zelfs niet kunt optillen....Toby schreef:Nee hij dacht dat hij daarvoor tezwaar zou zijn,ik zij al hij gaat morgen diep de grond in.
Bodemvondsten identificatie-topic
- BBB
- Lid
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
- Luc J.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Hallo allemaal, ik vond toevallig op een LZ van Market Garden een voorwerp waarvan ik niet weet wat het was. ik heb nog geen foto, en ben nu niet thuis om een foto enz te maken. Misschien kunnen jullie mij zonder foto al iets vertellen.
het betreft denk ik een soort van deksel voor iets, deze bestaat uit drie rondjes ter grootte van een bierviltje (drie bierviltjes dus). Deze zijn van ijzer en vormen één geheel. Zo vormen ze een driehoek, maar deze heeft voor zover ik nog weet geen hoekige punten, maar afgeronde hoeken vanwege de drie rondjes zeg maar.
sorry dat he beetje onduidelijk is, maar wanneer ik de tijd heb zal ik een foto proberen te plaatsen.
trouwens het hoeft geen wo2 vondst te zijn, het is daar nu (en toen ook) landbouwgrond. maar gezien de staat is er een grote kans dat het een wo2 vondst is.
het betreft denk ik een soort van deksel voor iets, deze bestaat uit drie rondjes ter grootte van een bierviltje (drie bierviltjes dus). Deze zijn van ijzer en vormen één geheel. Zo vormen ze een driehoek, maar deze heeft voor zover ik nog weet geen hoekige punten, maar afgeronde hoeken vanwege de drie rondjes zeg maar.
sorry dat he beetje onduidelijk is, maar wanneer ik de tijd heb zal ik een foto proberen te plaatsen.
trouwens het hoeft geen wo2 vondst te zijn, het is daar nu (en toen ook) landbouwgrond. maar gezien de staat is er een grote kans dat het een wo2 vondst is.
- Ivo Wilms
- Lid
karell schreef:Hallo allemaal, ik vond toevallig op een LZ van Market Garden een voorwerp waarvan ik niet weet wat het was. ik heb nog geen foto, en ben nu niet thuis om een foto enz te maken. Misschien kunnen jullie mij zonder foto al iets vertellen.

Granaatdeksel om granaten te vervoeren.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
- Ivo Wilms
- Lid
Volgens mij voor artilleriegranaten, alleen weet ik niet welk type.
"Sankt Joost war schrecklich."
-
- Lid
-
- Lid
hallo,
kan iemand mij helpen met de volgende twee objecten?

het voorwerp rechtsonder, is dit van een kar98, lee enfield of iets heel anders?
het rondevoorwerp? wat is dit? iets van een rookgranaat of iets dergelijks? of blikje eten, aan de binnenkant zit nog wat camo.(zie foto 2)

verder nog iemand die mij wat meer kan vertellen over het volgende?:

ik denk het middelste weer een grendel van een geweer, het langwerpige iets van een messkit? het ronde voorwerp lijkt wel een merkteken van een auto, maar daar is het te zwaar voor. het is ook een beetjé 'hol' aan de achterkant. zie volgende foto:

en een andere foto van het vierde onderdeel:

alvast bedankt
kan iemand mij helpen met de volgende twee objecten?
het voorwerp rechtsonder, is dit van een kar98, lee enfield of iets heel anders?
het rondevoorwerp? wat is dit? iets van een rookgranaat of iets dergelijks? of blikje eten, aan de binnenkant zit nog wat camo.(zie foto 2)
verder nog iemand die mij wat meer kan vertellen over het volgende?:
ik denk het middelste weer een grendel van een geweer, het langwerpige iets van een messkit? het ronde voorwerp lijkt wel een merkteken van een auto, maar daar is het te zwaar voor. het is ook een beetjé 'hol' aan de achterkant. zie volgende foto:
en een andere foto van het vierde onderdeel:
alvast bedankt
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 40 keer
Dat is eigenlijk afhankelijk van de klant. Een grendel zonder hoek steekt redelijk naar de zijkant uit en snel grendelen terwijl het wapen geschoudert is zit er niet in. Dit is niet voor iedereen acceptabel. Verder wordt het moeilijk om een grote kijker te plaatsen met een grendel zonder hoek.karell schreef:ok thx..
maar waren er dan verschillende vormen? omdat je vaak ziet dat er bij de hendel vaak een hoek in zit van bijna 90 graden?
-
- Lid
Hurtgenwald wat is dit ?
Gevonden aldaar
Kan iemand mij vertellen wat het is ?

En dan dit stuk raincoat (heb 2 verschillende kleuren)
Hierin staat een serie nummer 763806 zou het van een geregistreerde soldaat kunnen zijn ?

En deze haakjes ?

Tot slot dit leer ?

De rest zijn hulzen en kogels maar die staan al beschreven
Thanks Jack
Kan iemand mij vertellen wat het is ?

En dan dit stuk raincoat (heb 2 verschillende kleuren)
Hierin staat een serie nummer 763806 zou het van een geregistreerde soldaat kunnen zijn ?

En deze haakjes ?

Tot slot dit leer ?

De rest zijn hulzen en kogels maar die staan al beschreven
Thanks Jack
-
- Lid
- Loek D.
- Lid
Re: Hurtgenwald wat is dit ?
Standaard US haken die je op musette bags, suspenders, haversacks vindt... De ring komt waarschijnlijk van een setje suspenders af.