Ik ben al jaren min of meer actief op dit forum en het wordt eens tijd om mijn verzameling te tonen. Hierbij wil ik even vermelden dat ik passief verzamel en dus van tijd tot tijd stukken aan mijn collectie toevoeg. Bovendien verzamel ik qua uitrustingsstukken etc. voornamelijk Duits (Luftwaffe). Bovendien ben ik ook een fotoverzameling begonnen waar vooral Luftwaffe & Heer foto's tussenzitten alsook Panzer foto's (voornamelijk Stürmgeschutz, soldaten, etc.) alhoewel je deze collectie niet ziet in dit topic (zal die foto's ook nog eens posten).

Uploaded with ImageShack.us
Dit stukje van de vitrine ligt ietwat buiten het verzamelgebied. Ik heb de US Liner (2AD) verkregen via een oude vrouw uit Zonhoven via een advertentie in de krant. De twee woordenboekjes die je ziet zijn ook sinds de oorlogstijd blijven liggen en zijn afkomstig uit Hoeselt. Verder zie je een Brits zakmesje, een Us verbandpakje en een Belgisch militair zakboekje (jaren 30).

Dit deel komt al wat meer terzake. De helm is een M35 LW DD die ik verkregen heb via mijn opa die hem destijds na de bevrijding gevonden heeft. Helaas heeft hij de helm op een verkeerde bewaard nl. in een vochtige kelder dus van die DD alsook de originele verf blijft niet veel meer over. Het binnenwerk is wel nog in goede staat. Verder zie je een complete gasmaskerset met riemen & klarscheiben. Ik heb er een leuk fotootje bijgeplaatst met wat gasmaskers op de achtergrond.

Hier zie een iets zeldzamer voorwerp nl. een origineel bordspel uit 1939 (compleet met spelregels en pionnen). Bovendien zie je een koppelriem, göffel en een blikje frostschutzsalbe, ook een iets zeldzamer persoonlijk voorwerp.

-

In dit kistje: een VWA im schwarz (ongemarkeerd); een feldpostdoosje; 2X flak collar tabs; een Zeiler zaklampje en een LW koppelslot met leertje (gestempeld Dresden 1940).

-

En tenslotte het laatste schap. Hier zie je een veldtelefoon (gestempeld 1942); Zeltbahn met riempjes; een lepel die ik van iemand uit Slovenië heb gekregen (gestempeld 1942) en een fotootje van een Heer officier met de telefoon in gebruik. Als laatste zie je ook nog een oude kogel uit WOI, meegebracht van het front door mijn overgrootvader.