ost freiwilligers

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koe op zolder
Lid
Berichten: 500
Lid geworden op: 12 mar 2011, 19:36

Re: ost freiwilligers

Bericht door koe op zolder »

Lijkt me inderdaad een Nederlands schuitje, en volgens mij heeft de 2e van rechts er ook één, en de man die je links achter hem nog net ziet.
Erg mooie pop trouwens! Mooie uitstraling, super om te zien! :yes:
Is de foto ook uit je eigen collectie?
Altijd op zoek naar materiaal van (krijgs)gevangenen en andere vervolgingen! (wo2) Schroom niet en stuur een PB! Links zijn ook welkom! http://achterprikkeldraad.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: ost freiwilligers

Bericht door honved »

koe op zolder schreef:Lijkt me inderdaad een Nederlands schuitje, en volgens mij heeft de 2e van rechts er ook één, en de man die je links achter hem nog net ziet.
Erg mooie pop trouwens! Mooie uitstraling, super om te zien! :yes:
Is de foto ook uit je eigen collectie?
Dank je meende ik al. Dat van die anderen had ik niet eens gezien. Zou inderdaad zo kunnen zijn. Wat ik typerend aan de foto vind is de nonchalance hoe ze de schuitjes dragen. Dit zie je bij meerdere foto's mbt ostlegionen. Typisch ''russisch'', is eigenlijk vandaag de dag nog altijd zo.
In mijn eigen collectie heb ik zo goed als geen originele foto's. Heb ze gewoon op internet gevonden of ingescand uit toenmalige tijdschriften zoals signal e.d.
Bij gebrek aan informatie ben ik op een gegeven moment alle foto's die ik gedurende alle jaren van verzamelen op internet e.d. gevonden heb gaan bestuderen. Hierdoor komen antwoorden op veel vragen alhoewel voor mij nog niet alle beantwoord zijn.
Keerzijde ; hoe meer foto's ik onder ogen krijg des te meer vragen gaan er ook weer ontstaan.
Kortom waarschijnlijk een ''never ending story''.
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: ost freiwilligers

Bericht door honved »

Buitgemaakt Pools gasmasker.

Het gasmasker met tas zoals ik die bij het voorgaande uniform van de georgier over de schouder had hangen.
De tas stamt uit 1939 en is na de nederlaag van de polen door de duiters doorgebruikt en uitgereikt aan een RAD eenheid (243).
Bijlagen
DSCI0788 hkl.JPG
DSCI0789 hkl.JPG
DSCI0797 hkl.JPG
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: ost freiwilligers

Bericht door honved »

Nog een tweetal foto's met betrekking tot de labels en stempelingen;
Bijlagen
DSCI0793 hkl.JPG
DSCI0794 hkl.JPG
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: ost freiwilligers

Bericht door Haplo »

Mooi item op het gebied van door gebruikt materiaal.
Dit zijn de stukken die een collectie er uit laten springen.
Mvg/Best regards, Sipke
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: ost freiwilligers

Bericht door honved »

Haplo schreef:Mooi item op het gebied van door gebruikt materiaal.
Dit zijn de stukken die een collectie er uit laten springen.
Dank je Sipke, heb wat dat betreft nog wel enige items die zijn doorgebruikt. Bij dit thema is bijna alles mogelijk.
Even terugkomend op de vrijwilliger helm met hakenkruis zoals eerder in dit topic,
Heb op internet nog een foto gevonden van naar ik vermoed een verzamelaar die daar enkele vrijwilliger helmen toont.
Bij deze de beide afbeeldingen.
De bovenste foto toont een vergelijkbare helm als in mijn collectie maar heeft nog wel het duitse embleem aan de zijkant.
De onderste foto is een ROA helm zoals deze bij de opstand cq bevrijding van Praag in mei 1945 werd gedragen.
Bijlagen
osthelmet%202.jpg
osthelmet%201.jpg
honved
Lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 04 jul 2011, 23:18

Re: ost freiwilligers

Bericht door honved »

Mouwembleem ''Sibir Kosak''

Tweede model mouwembleem ingevoerd begin 1944. Gedragen door het 2.Sibir Kav.Reg.
Bijlagen
DSCI1367kl.JPG
DSCI1368kl.JPG
f8f760ea9569.jpg
Plaats reactie