Wees sowieso zeer voorzichtig met het kopen van spullen op Marktplaats. Vaak is het gewoon ZOOI. Laat je niet verleiden door de lage prijzen. Zoals in dit geval dus blijkt: goedkoop is duurkoop. Er zijn genoeg websites waar je terecht kan voor mooie spulletjes en waar je in ieder geval zekerheid hebt over de echtheid, of kunt terugvallen op de garantieregeling. Houd sites als tarnmilitaria, dutchmilitaria.com, militariaplaza, militariadefoerier, janssen-militaria en hiscoll (om er maar eens een paar te noemen) regelmatig in de gaten en dan komt er genoeg moois voorbij. Dit zijn allemaal nederlandse verkopers die hun naam hebben opgebouwd, als je liever niet uit het buitenland koopt.
Marktplaats is voor mij NOOIT de eerste plaats om te kijken voor mooie, nieuwe items. Doe je het toch, doe dan in ieder geval je huiswerk goed. Naarmate je langer actief bent in deze hobby krijg je vanzelf de kennis waarmee je jezelf kunt redden op sites als marktplaats en ebay. Wees nu nog gewoon terughoudend, en geef jezelf een paar jaar om die kennis en ervaring op te bouwen. Marktplaats is voor mij een plek waar ik misschien twee keer per jaar een mooie koop aan overhoud. Om je een idee te geven...