Na een langere tijd van stilte (wat betreft het posten van militaria), toch weer eens een nieuw topic.
Sommigen weten dat ik ervan houd mijn collectie te laten rouleren, dus sommige stukken verdwijnen en daarvoor in de plaats komen weer nieuwe. Het is helaas gebleken dat deze 'manier' van verzamelen niet bij iedereen in de smaak valt, maar dat zij zo.
Uiteraard heb ook ik een vaste kern welke ik niet gauw de deur uit zou doen, maar aangezien het toch materiële voorwerpen blijven heb ik er over het algemeen niet al te veel moeite mee iets in te ruilen of te verkopen voor een mooier stuk. Kwaliteit gaat bij mij boven kwantiteit...

Hoe dan ook, laat ik aftrappen met mijn tropische display voor een Luftwaffe Unteroffizier der Fliegertruppe. De Schirmmütze is een Peküro met een Heer klep, in plaats van de gebruikelijke brede Luftwaffe klep met opstaande rand. Verder nog zandkleurige tropische emblemen met Uffz. schouderstukken met de schaarse chocoladebruine Litzen. Uiteraard mag bij een piloot het Flugzeugführerabzeichen niet ontbreken, daarnaast nog de Deutsch-Italienische Feldzugsmedaille en een kleine Bandpange met EK2 en Ostmedaille:
Groet, Kugel!