Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Buiten mijn collectie Nederlandse hoofddeksels en uniformjasjes, probeer ik er ook nog wat Duitse onderscheidingen, medailles en oorkonden op na te houden.
Ik zal voorzichtig een beginnetje maken.
Kriegsverdienst-medaille met bijbehorend zakje.
Een simpele en veel voorkomende medaille, welke in mijn ogen toch niet mag ontbreken.
.
Bijlagen
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Hier wat foto's van de bijbehorende oorkonde.
De foto's zijn niet echt geweldig, maar ik had geen zin om de oorkonde uit de lijst te halen.
Het gaat om het idee.
.
Bijlagen
Hier de volgende.
Kriegsverdienstkreuz 2e klasse zonder zwaarden.
Mooie 1 gestempeld in de ring met bijbehorend zakje (Deschler & sohn - München)
Ook weer een veel voorkomende medaille.
.
Bijlagen
Hier twee KVK's met zwaarden. De rechter is duidelijk buntmetall. De andere zal wel zink zijn daar deze al het meeste van zijn bronzen kleur heeft verloren.
Hij is overigens wel gestempeld in de ring met het nummer 15 (Friedrich Orth - Wien)
Foto's zijn bij kunstlicht genomen. Vandaar de wat rare kleuren.
.
Bijlagen
Mooie stukken en inderdaad leuke foto's! KVM zie je inderdaad veel, maar de oorkonde erbij een stuk minder, netjes! Vind het altijd erg gaaf om meerdere exemplaren van dezelfde onderscheiding op een hoop te zien!
Kugelblitz schreef:Vind het altijd erg gaaf om meerdere exemplaren van dezelfde onderscheiding op een hoop te zien!
Groet, Kugel!
Bedankt Kugel!
Die mening kan ik zeker met je delen.
De vogende update maar gelijk.
We houden het nog even in de KVK sfeer.
Helaas heb ik de versie zonder zwaarden (nog) niet, dus dan maar het KVK 1e klasse met zwaarden.
Gemerkt met een 4 (Steinhauer & Lück)
.
Bijlagen