Memellandes set

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Memellandes set

Bericht door wvd »

Op de valreep van het jaar nog dit mooie setje compleet gemaakt. De medaille zelf is een unbekende maker ook wel de "straight 7 G" genoemd omdat de G een beetje op een 7 lijkt. Oorkonde is ook zeer lastig te vinden voor deze medailles.
memel medaillekopie.jpg
memel medaille (1)kopie.jpg
memel medaille (4)kopie.jpg
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Memellandes set

Bericht door Comrade »

Mooie set hoor!
''Drann, drauf, drüber!''
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Memellandes set

Bericht door CollectorWo2 »

Zeker mooie set :)
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Memellandes set

Bericht door Amstelwijck »

Kijk kijk. Dat is natuurlijk grote klasse dat je deze waanzinnig mooie medaille met oorkonde nog net even meepakt in het oude jaar.
Eéntje welke ik ook nog steeds een keer aan mijn verzameling wil toevoegen om de set compleet te maken. De oorkonde zal een iets ander verhaal gaan worden. De medaille zelf komt al niet dagelijks voorbij, maar de oorkonde nog veel minder.
Dat van die G die op een 7 lijkt moet je me toch eens uitleggen. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik haal er geen 7 uit. :oops:
In ieder geval proficiat met deze schitterende aanwinst.

groet,

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Memellandes set

Bericht door wvd »

@Wim: Als je het uiteinde van de letter G bekijkt de onderste boog zeg maar met het pootje naar binnen. Als je de medaille linksom zou draaien lijkt dat stukje van de G een 7. Heb het ook niet verzonnen maar zo noemen ze dit type :mrgreen:
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Memellandes set

Bericht door Danielcollector »

Voor degenen die ze nog zoeken is dit misschien wat? http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... on=asqSent
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Memellandes set

Bericht door wvd »

:lol: ja behalve de memel die is helaas verkocht :+
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: Memellandes set

Bericht door Memory »

Wim,

Dat is een mooie medaille en leuk dat je hem nog voor. Nieuwe jaar kon toevoegen!
Het oorkonde maakt het natuurlijk weer bijzonder!

Alex
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Memellandes set

Bericht door coco »

Eeg mooie en moeilijker te vinden medaille!

Maar klopt dat rode doosje wel bij dit set? Zover ik weet kwam de memelland medailles gewoon in een zakje en waren de doosjes voor de andere twee varianten (1 oct 1938 bruin doosje en 13 mrt 1938 rood doosje).
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Memellandes set

Bericht door wvd »

Dat zijn de meningen nog over verdeelt. Volgens het detlev-niemann boek zijn de doosjes voor de memel hetzelfde als de 13 maart. Maar vele verzamelaars zeggen daar het zakjes moeten zijn en dat doosjes niet 100% bewezen zijn. Zolang dus maar een doosje wie weet vind ik ooit een zakje.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Memellandes set

Bericht door coco »

Ja dat is het beste, die zakjes zie je toch haast nooit en get ziet er prima uit zo.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
platoz
Lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 mar 2010, 19:38

Re: Memellandes set

Bericht door platoz »

Voor zover ik weet zijn zelfs die zakjes voor een Memellandmedaille ook niet helemaal zonder discussie. En inderdaad, die zakjes zijn bovendien bijna niet te vinden. En op basis van twee of drie gevonden zakjes ga ik nog geen conclusies trekken...

Waar Detlev-Niemann de kennis vandaan heeft gehaald dat ze in een doosje van een 13. März moeten zitten is mij, en vele anderen, ook nog steeds een raadsel. Persoonlijk geloof ik echter niet dat ze in een doosje kwamen, maar goed, daar heb ik ook geen bewijs voor. Vind het zelf gewoon vreemd dat twee van de drie Anschluss-medailles in een zelfde doosje zouden moeten zitten.

Maar het punt is een beetje dat niemand dit precies weet of met bewijs kan komen voor het een of het ander.

Desalniettemin, het is mooi setje geworden Wim!

Moet de medaille zelf ook nog altijd een keer aanschaffen...
GROOTSTE MILITARIA BEURS VAN NEDERLAND: http://www.militariabeurshouten.com

"I have deep respect for the German soldiers. The Whermacht has a unique military tradition and they have proven their skills in warfare"

G. Patton, American general
Plaats reactie