Ik ben enkele weken terug begonnen met mijn verzameling. Nadat ik veel heb rond zitten kijken op MP en vooral dit forum heb ik dus toch besloten te gaan in de richting van de N.S.B. Vraag me niet waarom, maar iets spreekt mij hierin aan. Het leuke van verzamelen is natuurlijk dat zodra je een item hebt of wilt hebben er meer over te weten gaat komen. Ook probeer ik militaria met betrekking tot de buurt (Hilversum) te verzamelen.
Tot op heden is dit mijn verzameling:

De linker twee items ( 'Goud' blokje en twee hulzen ) zijn impuls aankomen geweest van enkele jaren terug.
Alleen volgens mij zijn de hulzen niet in de oorlog afgeschoten: http://www.a-human-right.com/steyrcarbine.html
Verder valt natuurlijk de Jodenster op. Die past eigenlijk ook niet in mijn verzameling maar is eigenlijk zo toonaangevend geweest tijdens de oorlog.
Dat ik er toch over denk om 'm te houden.
Het is nog maar een beginnetje. Ik wil sowieso ook de vitrinekast vervangen, dit hout ziet er niet uit en wil het liefst een compleet glazen vitrine.
Wat ik verder nog kan melden is dat er op dit moment nog genoeg mijn kant op gaat, zeker ook qua naslagwerk. Dus ik heb genoeg te lezen de komende weken.
Oh als laatst nog, onder mijn verzameling zijn inderdaad keepershandschoenen te zien (ook een stukje voetbalschoen). Deze zijn van Kenneth Vermeer, is nog een deel van een vorige verzameling die ik heb/had qua voetbal shirts/handschoenen/schoenen.