VERZAMELING COLLECTORWWII
- collectorwwii
- Lid
VERZAMELING COLLECTORWWII
Ik ben hier nog nieuw, maar vind dit een dermate interessante site, dat ik toch besloten heb om beetje per beetje mijn collectie hier voor te stellen. Ik verzamel al zo'n 20 jaar alles dat met WO2 te maken heeft, het merendeel daarvan is Duits. Hier zijn alvast enkele overzichtsfoto's van de collectie.
Ik weet het : het ziet er niet uit ... alles in vitrinekasten holder de bolder over en door elkaar opgeslaan, maar als ik ooit die zolder klaar krijg, dan gaan we ons eens goed bezighouden met het overzichtelijk maken van de collectie. Voorlopig beperkte ik me tot het min of meer stofvrij opbergen, nemen van foto's en het maken van een databestand waar ik alles in kwijt kan... kwestie dat de heren van de verzekering ook tevreden blijven.
Ik weet het : het ziet er niet uit ... alles in vitrinekasten holder de bolder over en door elkaar opgeslaan, maar als ik ooit die zolder klaar krijg, dan gaan we ons eens goed bezighouden met het overzichtelijk maken van de collectie. Voorlopig beperkte ik me tot het min of meer stofvrij opbergen, nemen van foto's en het maken van een databestand waar ik alles in kwijt kan... kwestie dat de heren van de verzekering ook tevreden blijven.
Laatst gewijzigd door collectorwwii op 06 apr 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- collectorwwii
- Lid
Re: VERZAMELING COLLECTORWWII
Even checken of dit de manier is om nog zaken toe te voegen.
Nog wat foto's van de collectie :
Even dit bij de volgende foto : alle wapens zijn ofwel schietklaar en dus op vergunning OF ze zijn onklaar gemaakt in Luik of Duitsland ... volledig in orde dus; op dit vlak neem ik echt geen risico's !!
En net zoals hier boven ook bij onderstaande foto : je kan met deze zaken enkel naar elkaar gooien (komt zwaar aan) ... er zit niets van springstof in ... ik ben niet gek (genoeg)!!
Nog wat foto's van de collectie :
Even dit bij de volgende foto : alle wapens zijn ofwel schietklaar en dus op vergunning OF ze zijn onklaar gemaakt in Luik of Duitsland ... volledig in orde dus; op dit vlak neem ik echt geen risico's !!
En net zoals hier boven ook bij onderstaande foto : je kan met deze zaken enkel naar elkaar gooien (komt zwaar aan) ... er zit niets van springstof in ... ik ben niet gek (genoeg)!!
-
- Lid
Nette spullen, complimentjes!
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
- collectorwwii
- Lid
Een heel ander stuk van mijn collectie omvat literatuur omtrent de periode van WO2. Die heb ik gelukkig wel al allemaal mooi in een Access database gestopt en ondertussen zit ik al ruim over de 4000 stuks. Daar zitten dus geen romans tussen, het zijn ofwel boeken over het thema, of boeken die uit de periode zelf stammen.
Ik verzamel de boeken ook per uitgave (Narvik, Mythus des 20. Jahrhunderts, Mein Kampf, Befehl des Gewissens, ...).
Daarnaast verzamel ik ook tijdschriften (Signaal, Der Adler, Die Wehrmacht, Die Kriegsmarine, ...).
Nu eerst wat foto's van de boeken :
Narvik in verschillende uitgaves :
Ik verzamel ook liedjesboekjes uit die periode :
Ik verzamel de boeken ook per uitgave (Narvik, Mythus des 20. Jahrhunderts, Mein Kampf, Befehl des Gewissens, ...).
Daarnaast verzamel ik ook tijdschriften (Signaal, Der Adler, Die Wehrmacht, Die Kriegsmarine, ...).
Nu eerst wat foto's van de boeken :
Narvik in verschillende uitgaves :
Ik verzamel ook liedjesboekjes uit die periode :
Laatst gewijzigd door collectorwwii op 06 apr 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- collectorwwii
- Lid
Thanks Patrick, ik heb ook nog een derde, de gewone VE301 (voorganger van de VE301dyn) en die is ook speelklaar.patrickh schreef:Nou, dat ziet er goed uit, zeg! Ook 2 mooie Volksradio's, zie ik!
-
- Lid
Ziet er goed uit!
Altijd interessant literatuur, dat geeft een goed beeld van dat tijdperk.
Ook die zangboeken van de Wehrmacht lijken haast als nieuw, prachtig zeg!
Altijd interessant literatuur, dat geeft een goed beeld van dat tijdperk.
Ook die zangboeken van de Wehrmacht lijken haast als nieuw, prachtig zeg!
Verzamel items van het Derde Rijk
-
- Lid
- Gegeven: 35 keer
- Ontvangen: 37 keer
- collectorwwii
- Lid
2 LP42 lichtpistolen . Eentje van maker EUH en eentje van Wa. Er bestaan nog 2 andere makers van dit wapen (als ik me niet vergis), maar die zijn wat moeilijker te vinden.
-
- Lid
-
- Lid
Mooie verzameling,
Zou je eens wat foto's kunnen plaatsen van de MG13 ?
Heb zelf alle bijbehorende items maar nog niet het wapen zelf.
Groet
Honved
Zou je eens wat foto's kunnen plaatsen van de MG13 ?
Heb zelf alle bijbehorende items maar nog niet het wapen zelf.
Groet
Honved
-
- Lid
- panzer lehr
- Lid
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Welkom op het forum, zeer nette collectie!
Laten we het vooral gezellig houden!
- opheusden1944
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 1 keer
- Contacteer:
Zeker nette collectie
Ben lichtelijk jaloers op je seinpistolen
Ben lichtelijk jaloers op je seinpistolen
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl