12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Gebruikersavatar
strapping
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 sep 2010, 20:12
Locatie: Friesland

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door strapping »

Echt een mooie pop Coco !!!
Zou je misschien nog wat foto's willen maken van je m44 schoenen ?
en waar heb je die gevonden? ik ben al tijden opzoek naar een paar m43 of m44

Gr Henk
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door wukko »

Hoi, Het zou voor veel mensen leerzaam kunnen zijn om detailfoto's van koppelslot, schoenen, shawl helm enz... te plaatsen.Erg leuke opstelling maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor een jasje onder de anorak en de gewone(eventueel M43) broek eronder, een originele ss-helm zou het completer maken. Iig een leuke indruk van een SS-Ardennen soldaat. Echt mooi!!! Chapeau!

M.v.g. Alex.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door coco »

Bedankt heren!

@Strapping zie PB

@Wukko, detail foto's van de spullen zijn over het hele internet en in boeken terug te vinden, heb helaas geen tijd om de hele pop uit elkaar te trekken, alles goed te foto graferen en hier te plaatsen.

Zoals gezegd ik ga een wende hose eronder plaatsen zodra ik geld daarvoor heb, het leven bestaat uit meer dan militaria dit geldt ook voor een jasje onder de anorak.

Een SS helm vind ik niet perse noodzakelijk zeker niet voor een HJ SS divisie.

Dat ik de display hier plaatste wil niet zeggen dat ik er mee klaar ben, wilde meer een indruk geven van waar ik (onder andere) mee bezig ben geweest afgelopen tijd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door Nico Roelofs »

Ziet er goed uit! Mooie etalagepop ook!
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door wukko »

:D
Laatst gewijzigd door wukko op 17 jul 2013, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rumariho
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 jun 2010, 16:42
Locatie: noord-brabant

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door rumariho »

naja dan is het een oost-front pop
laat je niet zeggen wat wel of niet kan, doe je ding, je leeft tenslotte maar 1 keer
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door coco »

Verklaar je nader, deze divisie heeft in de winter niet in het oosten gezeten.....
Wel na de ardennen een tijdje in Hongarije en Oostenrijk.

Excuses blijkbaar een post verwijderd, lekker handig :)
Laatst gewijzigd door coco op 17 jul 2013, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door utmi »

Hij reageert op de voorgaande post van wukko, die zijn post heeft gewijzigd in alleen een smiley...
Their name liveth for evermore
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door coco »

Aha dat verklaart, bedankt voor de uitleg, weet je toevallig wat er precies stond?
Rumariho excuses.


Trouwens, was ik vergeten te melden maar wapen is onklaar volgens de Nederlandse wet!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door Jonasj »

ik heb wukko's post even bekeken toen hij er nog stond en dit kan ik er me nog van herinneren:
Hij trok de kledij van deze SSer in twijfel, met name waarom hij dan geen uniform draagt met de bliksempjes (ik weet de correcte naam er niet voor :? ) op de kraagspiegel. Hij had ook zijn boek over de 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend een paar keer doorgelezen en vond nergens dat ze deze jassen droegen...
Hij kent ook een Duitse veteraan die in deze eenheid heeft gediend (in de Ardennen) en Wokko heeft hem jouw pop laten zien, en toen wist die veteraan te vertellen dat ze in de Ardennen niet van deze jassen kregen, en daarom dacht hij meteen aan een Oostfronter (omdat die waarschijnlijk wel zulke jassen kregen, ik weet niet meer precies wat hij hierover had geschreven).
Dan trok hij ook de originaliteit van je koppel in twijfel, hij lijkt te vierkant volgens de veteraan. En omdat je geen detail foto's wilde geven rook hij argwaan volgens mij.

Hij heeft het in zijn post iets uitgebreider toegelicht, maar nu weet je waar rumariho op geantwoord heeft. :)
ik hoop dat je er iets aan hebt
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: 12. SS-Panzer-Division Hitlerjugend

Bericht door coco »

Bedankt voor je uitleg.

Prima lekker in twijfel trekken dan, voornamelijk met overtuigende argumenten als geen runen en een te vierkante koppel dan dat iemand zich kon herinneren.
Gelukkig weet ik dat zeker dat alles 100% origineel en goed gekeurd is door (niet de minste) verzamelaars.

En om gelijk de knuppel maar in het hoederhok te gooien hoevaak ik wel niet '100%' originele militaria van veteranen vandaan heb zien komen die gewoon simpelweg fake was. Moeilijk voor sommige maar veteranen hebben ook echt niet allemaal kijk meer op wat wel en niet origineel is.

Je kan hier serieus niks fatsoenlijks plaatsen of er is wel gezeur over, is het niet linksom dan wel rechts om!


Mods gelieve een slot op dit topic, reageren kan via PB.
Foto's laat ik er in staan voor toekomstige referentie!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gesloten