verzameling Ger.

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

Ik ben nieuw hier maar misschien is het leuk wat zaken met beschrijving te plaatsen.
Hier dus wat spulletjes die ik heb,ik verzamel hoofdzakelijk militaire uurwerken,maar ook bijzondere orden en oorkonden,ook heb ik nog orginele dossiers van o.a. SS, het is maar een klein deel wat ik nu kan laten zien,want er kunnen maar 5 bestanden bijgezet worden,(heb ik althans begrepen)
mocht er belangstelling voor zijn kan ik er wel wat meer op zetten,maar dat kost wat tijd,ik ben erg druk.
Beste wensen en groeten,
Ger.
P.S.de volgorde van de foto's is ook niet helemaal wat het zijn moet,het moest zijn:eerst Spanien Kreutz voorzijde,dan de achterzijde dan de oorkonde.


Een Lange & Söhne scheepschronometer
Een Lange & Söhne scheepschronometer
een paar Blindflieguhren  die in Duitse jachtvliegtuigen zaten O.A  in de Stuka maar ook nachtjagers ,de meest linkse is de oudste uitvoering (vlak voor de oorlog uitbrak) je ziet aan de uitvoering van de verschillende modellen dat het steeds slechter met Duitsand ging,de eerste heeft een messing lunette,messing opwindknop,glas van echt mineraalglas etc. de laatste (meest rechtse) uit 1944 heeft een lunette van bakeliet,een glas van plexiglas,een opwindknop van een slechte zinklegering,meer niet zichtbare onderdelen zijn van goedkopere en kwalitatief mindere materialen,simpel omdat er vrijwel niets meer was,er werden zelfs minder cijfers op de wijzerplaat gezet om radium te sparen.<br />Toch loopt zelfs het laatste model nog perfect,de techniek was en bleef goed.
een paar Blindflieguhren die in Duitse jachtvliegtuigen zaten O.A in de Stuka maar ook nachtjagers ,de meest linkse is de oudste uitvoering (vlak voor de oorlog uitbrak) je ziet aan de uitvoering van de verschillende modellen dat het steeds slechter met Duitsand ging,de eerste heeft een messing lunette,messing opwindknop,glas van echt mineraalglas etc. de laatste (meest rechtse) uit 1944 heeft een lunette van bakeliet,een glas van plexiglas,een opwindknop van een slechte zinklegering,meer niet zichtbare onderdelen zijn van goedkopere en kwalitatief mindere materialen,simpel omdat er vrijwel niets meer was,er werden zelfs minder cijfers op de wijzerplaat gezet om radium te sparen.
Toch loopt zelfs het laatste model nog perfect,de techniek was en bleef goed.
de bijbehorende Verleihungsurkunde
de bijbehorende Verleihungsurkunde
Spanien Kreuz achterzijde
Spanien Kreuz achterzijde
Spanien Kreutz
Spanien Kreutz
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: verzameling Ger.

Bericht door NickG. »

Mooi en zeer interessante items!
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

de achterzijde van de Schuchmann
de achterzijde van de Schuchmann
nog wat spullen.
Dit zijn uurwerken die hoofdzakelijk in U-boten gebruikt werden,van het U-boot radiostationsuhr is dat 100% zeker,maar TorpedoStoppuhren werden ook op
Torpedojagers en andere schepen die torpedo's afvuurden gebruikt.
De Junghans KM is wel weer een typisch U-Boot stopwatch.
Ik kan nog meer plaatsen,maar heb nu even geen tijd,misschien tot later.
Groeten,
Ger.
Bijlagen
en een detail opname van de Schuchmann
en een detail opname van de Schuchmann
de Junghans KM
de Junghans KM
Een grote Schuchmann Wilhelmshaven torpedo stopwatch en een Junghans KM eveneens Torpedostoppuhr.
Een grote Schuchmann Wilhelmshaven torpedo stopwatch en een Junghans KM eveneens Torpedostoppuhr.
Een Kriegsmarine Radiostationsklokje
Een Kriegsmarine Radiostationsklokje
Laatst gewijzigd door gwzglasinlood op 07 jan 2014, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

bedankt NickG. als ik tijd heb kan ik nog wel meer plaatsen.
Groet,
Ger.



voorzijde de Schuchmann Willemshaven die kon beter.Dit is een veel betere foto dan degene die ik eerder samen met de KM Stoppwatch plaatste.
voorzijde de Schuchmann Willemshaven die kon beter.Dit is een veel betere foto dan degene die ik eerder samen met de KM Stoppwatch plaatste.
Laatst gewijzigd door gwzglasinlood op 01 jan 2014, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: verzameling Ger.

Bericht door uniformverzamelaar »

Mooi en zeker de moeite waard :!:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: verzameling Ger.

Bericht door veritable »

Nette verzameling.
Gebruikersavatar
Karpully
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 sep 2005, 00:31

Re: verzameling Ger.

Bericht door Karpully »

Interessant geheel wat je niet vaak meer ziet, mooie verzameling!
Eens verzamelaar is altijd verzamelaar. Te bezichtigen op afspraak 0612326921.
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

Allen bedankt voor het commentaar,hier zijn nog wat beelden.
Lange &amp; Söhne marine scheepschronograaf voor koers en plaatsbepaling van het schip,dit model werd op de wat grotere oorlogsschepen van de Kriegsmarine gebruikt,zoals kruisers en slagschepen.
Lange & Söhne marine scheepschronograaf voor koers en plaatsbepaling van het schip,dit model werd op de wat grotere oorlogsschepen van de Kriegsmarine gebruikt,zoals kruisers en slagschepen.
de onderzijde van de Lange &amp; Söhne  met marine nummer, Hoheitszeichen en werknummer (wat op alle delen van kist en uurwerk gelijk is!!
de onderzijde van de Lange & Söhne met marine nummer, Hoheitszeichen en werknummer (wat op alle delen van kist en uurwerk gelijk is!!
nog een detail foto van de al eerder geplaatste Lange &amp; Söhne scheepschronograaf (mahonie kist)
nog een detail foto van de al eerder geplaatste Lange & Söhne scheepschronograaf (mahonie kist)
Achterzijde Alpina Bark KM Uhr
Achterzijde Alpina Bark KM Uhr
Een Alpina Bark Kriegsmarine Artillerie Uhr met Stopwatch , minuten- en seconde-functie
Een Alpina Bark Kriegsmarine Artillerie Uhr met Stopwatch , minuten- en seconde-functie
Groeten,Ger
Laatst gewijzigd door gwzglasinlood op 07 jan 2014, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

en nog een paar,dit was het weer even,later komt nog wel wat meer.
Nog een scheepschrono,maar dan voor een U-Boot met beschermkist uurwerk is ook van Lange &amp; Söhne.
Nog een scheepschrono,maar dan voor een U-Boot met beschermkist uurwerk is ook van Lange & Söhne.
gesloten beschermkistje.
gesloten beschermkistje.
Lange &amp; Söhne met een IWC (international Watch Compagny) KM B-Uhr (Beobachters Uhr)
Lange & Söhne met een IWC (international Watch Compagny) KM B-Uhr (Beobachters Uhr)
Weer de Lange en het IWC uurwerk,maar nu in het donker,beide hebben radium wijzerplaten
Weer de Lange en het IWC uurwerk,maar nu in het donker,beide hebben radium wijzerplaten
en nogmaals het lange uurwerk in het donker,vrij spooky moet dat geweest zijn in zo'n verduisterde commando post.
en nogmaals het lange uurwerk in het donker,vrij spooky moet dat geweest zijn in zo'n verduisterde commando post.
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

P.S. de Lange Chronometer komt uit de verzameling van de atlantic piraat,(http://www.atlantik-pirat.com/Der%20Atlantik-Pirat.htm)
een zeer mooie site,hij heeft een groot deel van de verzameling verkocht (helaas kwam ik daar wat laat achter toen er al aardig wat weg was)
Maar de site bestaat nog,erg mooi.
(mag ik dat plaatsen eigenlijk?)
Laatst gewijzigd door gwzglasinlood op 07 jan 2014, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

ik bedoel de lange in het kleine kistje
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: verzameling Ger.

Bericht door panzer lehr »

Ziet er goed uit.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: verzameling Ger.

Bericht door CollectorWo2 »

Mooie collectie :)
Gebruikersavatar
gwzglasinlood
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 dec 2013, 18:07

Re: verzameling Ger.

Bericht door gwzglasinlood »

Bedankt voor de complimenten,als jullie het intressand / leuk vinden kan ik nog wel meer plaatsen.
Groeten,
Ger.
Een klein overzicht van een deel van mijn verzameling optiek en uurwerken,later kan ik wel wat stukken afzonderlijk plaatsen
Een klein overzicht van een deel van mijn verzameling optiek en uurwerken,later kan ik wel wat stukken afzonderlijk plaatsen
details overzicht
details overzicht
details
details
details
details
details
details
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: verzameling Ger.

Bericht door michiel01 »

prachtig!
Plaats reactie