Verzamling

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Globaal overzicht van mijn verzameling.
Globaal overzicht van mijn verzameling.
Globaal overzicht van mijn verzameling.
Globaal overzicht van mijn verzameling.
Ik kijk al jaren op jullie forum en volg de discussies over originaliteit en nieuwe aanwinsten met grote interesse.
Ik verzamel zelf al zon twintig jaar (ben 48 jaar) en weet dat jullie allemaal graag nieuwe dingen en collecties willen bekijken.
Ik doe dit zelf natuurlijk ook graag en zoals jullie zelf vaak opmerken is je kennis en stukken delen met collega verzamelaars leuk om te doen. Ook ben je natuurlijk trots op wat je bereikt hebt met je verzameling en is het leuk om dit met gelijkgestemden te delen. Ik heb een grote verzameling mag ik bescheiden toch wel zeggen denk ik. Ik vroeg laatst aan een grote verzamelaar en handelaar wat hij zon beetje tegenkomt op de zolders en ruimte,s waar verzamelaars hun militaria hebben geëxposeerd. Hij zei me toen tot mijn verbazing niet wat jij hier hebt staan. Daarom durf ik het wel aan om een paar foto,s te posten en de forumleden een blik in mijn verzameling te gunnen.

Veel kijk plezier.
Bijlagen
image.jpg
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamling

Bericht door coco »

Simply amazing!!
Wow echt prechtig man!
Bedankt voor het delen!!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: Verzamling

Bericht door Ray76 »

Wow :shock: echt heel gaaf.
Zou weleens wat meer foto's willen zien van je collectie.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb 25 poppen op dit moment en ga ze zeker allemaal laten zien. Ik heb ook zon kleine 100 hoofddeksels
Buiten diegene die op de poppen zitten. Het ging me een beetje moeilijk af het plaatsen wilde niet lukken. Tja ik ben geen kei in het omgaan met computers en i pads. Maar het is me in ieder geval gelukt dit te plaatsen en dit is maar een tipje van de sluier. Ik ga de rest ook nog laten zien en de poppen een voor een gedetailleerd in beeld brengen. Bedankt voor jullie positieve reacties tot dusverre.
daisycutter
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: Verzamling

Bericht door daisycutter »

Mijn complimenten, prachtige collectie!
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Andere hoek andere poppen.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Een van de kleinste leden van mijn verzameling in een detail foto.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Een paar van mijn favoriete ss hoofddeksels, het schuitje komt uit Duitsland en de schirmmutze uit Amerika.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Uit een ander hoek weer gezien.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
capslocker
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 aug 2013, 18:09

Re: Verzamling

Bericht door capslocker »

Wauw :o Dit is echt prachtig! Museumkwaliteit! Respect.
Ikzelf ben beginnend verzamelaar. Als ik dit zie, hoop ik ook ooit 1 dag iets gelijkaardigs te bereiken. Mag ik je wat tips vragen? Ik veronderstel dat je om dit te bereiken echt wel 20jaar hebt nodig gehad. Heb je dit alles op beurzen gevonden? Of ga je ook echt nog de rommelmarkten af?
Ik heb het boe "Deutsche soldaten" gekocht als referentieboek. Ken je dit?
Altijd opzoek naar Nederlandstalige Signaal Magazines.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik heb nooit iets kunnen vinden eigenlijk behalve een kennis van me uit klazienaveen die me iets bijzonders heeft gegeven. Een nalatenschap van een koppelslot ss en nsb spullen die in de spalten van een schuur waren verstopt en van de zoon des huizes geweest waren naar later bleek. In een oude schuur of zoldervondst is vaak lariekoek.
Ik heb de prijzen meestal betaald maar gelukkig ook vele dingen twintig jaar geleden al gekocht. Bij voorbeeld mijn ss 42 model die toen drie duizend gulden koste en tegenwoordig weet je het wel.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Ik kan altijd nog een keer aparte foto,s posten als iemand iets in detail wil zien maar die moet ik dan bijvoorbeeld nog wel maken.
Bijlagen
image.jpg
Jonasj
Lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 dec 2012, 18:02

Re: Verzamling

Bericht door Jonasj »

Wow, in een woord schitterend... Echt zeeer mooi gepresenteerd allemaal. Mijn complimenten :)
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Een detail foto van een van mijn ss poppen.
Bijlagen
image.jpg
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Verzamling

Bericht door Oorlogsvarken »

Persoonlijk vind ik de Herman meier mutze een van de mooiste afrika hoofddeksels. Het scheen dat de Duitsers er zelf een hekel aan hadden.
Bijlagen
image.jpg
Plaats reactie